مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از 88 هزار تن ذرت از ذرت‌کاران استان خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  اسماعیل پرویزی‌فر با بیان اینکه تاکنون ۱۰۵ هزار تن ذرت در استان کرمانشاه توسط مراکز خرید جمع آوری شده، گفت: با طی مرحله ذرت خشک کنی و رسیدن رطوبت محصول به ۱۴ درصد، تاکنون ۸۸ هزار و ۵۲۶ تن ذرت از ذرت کاران استان خریداری شده است.
پرویزی‌فر با پیش‌بینی اینکه میزان خرید ذرت از ذرت‌کاران استان کرمانشاه تا پایان فصل برداشت به ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن برسد، گفت: شهرستان‌های کرمانشاه، روانسر و سرپلذهاب بیشترین ذرت تولیدی در استان را دارند.
به گفته مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه سال گذشته ۸۲ هزار تن ذرت از ذرت کاران استان کرمانشاه خریداری شده بود.
وی با اشاره به خرید ذرت به صورت تضمینی و عرضه آن در بورس اظهار کرد: از ۱۵ شهریور ماه کار جمع آوری ذرت تولیدی توسط کشاورزان مناطق سرد و معتدل استان کرمانشاه آغاز شده و احتمالا تا اواخر همین ماه در مناطق گرمسیر ادامه داشته باشد.
پرویزی‌فر با اشاره به فعال بودن ۲۵ مرکز برای جمع آوری ذرت تولیدی کشاورزان مناطق سرد و معتدل استان، بیان کرد: ۱۵ مرکز در شهرستان کرمانشاه، هفت مرکز در شهرستان روانسر، دو مرکز در شهرستان هرسین و یک مرکز در شهرستان صحنه فعال هستند.
مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان کار برداشت ذرت در مناطق سردسیر استان به اتمام رسیده، گفت: برداشت ذرت در مناطق گرمسیر استان آغاز شده و هم اکنون در اوج خود است.
وی با یادآوری اینکه از واحد‌های ذرت خشک کنی مناطق سردسیر استان برای حضور در مناطق گرمسیر دعوت به عمل آمده، تصریح کرد: برداشت ذرت در مناطق گرمسیری استان در هفت مرکز خرید که شامل چهار مرکز در سرپلذهاب و سه مرکز در گیلانغرب بود شروع شد که البته زلزله سه مورد از این مراکز را غیر فعال کرد.
پرویزی‌فر با بیان اینکه ذرت اوایل فصل برداشت با قیمت بین ۸۱۰ تا ۸۲۰ تومان به فروش می‌رفت، گفت: در حال حاضر این محصول با قیمت بین ۹۲۰ تا ۹۳۰ تومان در بورس عرضه می‌شود.
پرویزی‌فر با بیان اینکه ذرت دانه‌ای با قیمت تضمینی در بورس عرضه می‌شود، اذعان کرد: امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم ذرت دانه‌ای ۱۰۶۵ تومان است.
وی با بیان اینکه در عرضه با قیمت تضمینی بین ۸۵ تا ۹۰ درصد بهای ذرت ظرف مدت کوتاهی به حساب کشاورزان واریز می‌شود، گفت: سال گذشته حدود یک ماه پس از پایان برداشت ذرت مابتفاوت قیمت تضمینی به کشاورزان پرداخت شد، امسال نیز در تلاشیم تا این اتفاق بیافتد.

وی یادآور شد: هزینه ذرت خشک کنی به ازای هر کیلو ۵۵ تومان است که باید کشاورزان آن را بپردازند که این رقم زمان پرداخت مابتفاوت قیمت ذرت خریداری شده از کشاورزان کسر خواهد شد.
 
انتهای پیام/پ

 

خرید ذرت از  ذرت کاران

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.