امام جمعه آمل گفت:صدا و سیما بجای تبلیغ از کالا‌های خارجی به تبلیغ کالا‌های داخلی بپردازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌السلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل با اشاره به شعار سال ۹۷ از سوی رهبری معظم انقلاب گفت: در نامگذاری امسال بیشترین نگاه به مردم بوده است، در اقتصاد مقاومتی و تولید ملی باید فرهنگ‌سازی کنیم.

وی افزود:هم دولتمردان و هم مردم، اگر کالا‌های ایرانی را مصرف کنیم بسیاری از مشکلات بیکاری و اشتغال از بین خواهد رفت.

امام جمعه آمل کالای ایرانی را نماد ملی دانست و با اشاره به چند کشور پیشرفته دنیا در مصرف کالای داخلی تاکید کرد: در کشور آلمان جنس غیر آلمانی به سختی خریداری می‌شود، مگر آنکه مشابه داخلی نداشته باشند همینطور در ژاپن و دیگر کشور‌هایی که پیشرفت کرده‌اند.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان تاثیرگذاری تبلیغات رسانه در تولیدات ملی گفت: در ایران هم اعتماد نیست و هم اعتماد سازی نکردیم صدا و سیما بجای اینکه از کالا‌های خارجی تبلیغ کند به تبلیغ کالا‌های داخلی بپردازد.

وی به کم‌توجهی مردم نسبت به تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: در کشورمان سالم‌ترین و باکیفیت‌ترین تولیدات کشاورزی دنیا کشت می‌شود، اما با بی‌توجهی به مصرف آن کشاورزی را نابود می‌کنیم.

خطیب جمعه آمل با اشاره به روز ملی فناوری هسته و رویداد سال ۱۳۷۷، گفت:در آن سال هیچ کشوری باور نمی‌کرد که ایران به این علم دست پیدا کند، اما امروزه همه دنیا به این باور رسیدند، اگر خودمان و ملت ایران را باور داشته باشم و به بیرون تکیه نکنیم می‌توانیم از این مشکلات بیرون بیایم.
انتهای پیام/آ

کالای ایرانی را نماد ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار