امام جمعه بردخون گفت: زنگ خطر برای پایان منابع آب به صدا درآمده است و امسال برای تهیه آب آشامیدنی و کشاورزی مشکل داریم.

زنگ خطر برای پایان منابع آب برد خون به صدا درآمده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه بردخون با سفارش به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: نقش امید در تکامل و پیشرفت انسان زیاد است و ناامیدی از گناهان کبیره است.

وی با اشاره به ادامه خشکسالی، گفت: با وجود خشکسالی و کمبود بارش زنگ خطر برای همه به صدا درآمده که در بخش کشاورزی و آب آشامیدنی باید صرفه جویی شود.

رکنی حسینی با بیان اینکه اسراف تجاوز به حق الناس است، افزود: امسال برای تهیه آب آشامیدنی و کشاورزی مشکل داریم که مسئولان باید مردم بویژه کشاورزان را نسبت به کم آبی آگاه کنند.

ضعف رسانه در مشکلات آبی

امام جمعه بردخون با اشاره به اینکه رسانه‌ها و صدا وسیما پیرامون کم آبی و خشکسالی ضعیف عمل می‌کنند، اضافه کرد: آب چاه‌های بردخون به مرور تلخ می‌شود و مسئولان به جای پرکردن چاه‌ها باید مصرف آب را مدیریت کنند تا این سفره زیرزمینی که متعلق به نسل‌های امروز و فردا است نابود نشود.

خطیب جمعه بردخون ادامه داد: تنها منبع درآمد مردم بردخون کشاورزی است که با تمام شدن آب چاه‌ها بیکاری به اوج خود می‌رسد و همه باید احساس مسئولیت کنند.

مدیریت در کشور ما ضعیف است

وی گفت: مدیریت در کشور ما ضعیف است و مشکلات اقتصادی نیز به دلیل ضعف مدیریت و عدم برنامه ریزی است و به مردم آدرس غلط ندهیم.

رکنی حسینی ابراز داشت برخی اظهار می‌کنند که مردم شادی و نشاط ندارند و افسرده‌اند و نیازمند کنسرت هستند، اما مردم با اشتغال، کنترل گرانی و تورم، رفع فقر و محرومیت شاد می‌شوند.

کنسرت راه حل مشکلات نیست

وی با تاکید به تغییر و تحولات در کشور و توجه به تحصیلکردگان بیکار، تصریح کرد: روحانیت و نظام اسلامی با شادی مردم مخالف نیست، اما راه حل مشکلات را نیز برگزاری کنسرت نمی‌داند.

خطبب جمعه بردخون قطع رابطه با آمریکا را عملی پسندیده دانست و گفت: برخی پیشرفت کشور را رابطه با آمریکا و شعار ندادن علیه آمریکا می‌دانند، اما با کوتاه آمدن در برابر دشمن به هدف نمی‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه ارزشمند ما مهمات و سلاح‌های نظامی نیست بلکه نعمت ولایت سرمایه و گنج ارزشمند نظام اسلامی است که استکبار از آن می‌ترسد.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: نماز جمعه ، کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.