نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد دمشق هیچ گونه اطلاعات رسمی درباره برنامه‌های ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور دریافت نکرده است.

بشار جعفری: دمشق هیچ اطلاعات رسمی درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه دریافت نکرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «بشار جعفری»، نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد دمشق هیچ گونه اطلاعات رسمی در خصوص برنامه های ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه دریافت نکرده است.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد نیروهای آمریکایی «خیلی زود» سوریه را ترک می کنند و به کشورهای دیگر اجازه خواهد داد تا «از آن مراقب کنند». این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا برنامه خروج نیروهای آمریکایی را تایید نکرده است.

ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا بدون اجازه رسمی سازمان ملل و دولت سوریه با هدف مقابله با گروه تروریستی داعش وارد خاک سوریه شد. بر اساس برآوردها، در حال حاضر، حدود 2000 نیروی نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند.

بشار جعفری امروز در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد مذاکرات مسکو، تهران و آنکارا در مورد سوریه به خروج نیروهای ترکیه از این کشور نیز منجر شود.

وی گفت: ما امیدواریم این سازو کار سه جانبه با اعمال فشار بر دولت آنکارا، زمینه خروج نیروهای آن را از شمال سوریه که در حال حاضر در اشغال نظامیان ترکیه است، فراهم کند. ترکیه باید از عفرین عقب نشینی کند.

جعفری خاطرنشان کرد دمشق هنوز هم در فهرست کانديداهای خود در کميسيون قانون اساسی سوريه، با مسکو و تهران همکاری می کند ولی چارچوب زمانی آن مشخص نیست.

انتهای پیام/

اظهارات بشار جعفری درباره ادعای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار