یک منبع در وزارت خارجه سوریه، آمریکا و کشورهای غربی را به مانع‌تراشی در مسیر انجام تحقیقات بی‌طرفانه درباره ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه، آمریکا را به مانع‌تراشی در راه انجام تحقیقات شفاف و بی‌طرفانه درباره ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه متهم کرد.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه به سانا گفت: سوریه ادعای کشور‌های استعمارگر غربی در زمینه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را به شدت رد می‌کند.

این منبع افزود: بیانیه کشور‌های استعمارگر غربی در چارچوب ادامه تلاش‌ها و تبلیغات این کشور‌ها برای دروغ‌پراکنی و گمراه کردن افکار عمومی منتشرشده است.

منبع مذکور تصریح کرد از زمان حملات گروه‌های تروریستی در سوریه در اواسط مارس ۲۰۱۱ کشور‌های غربی بر این رویکرد خود اصرار داشته‌اند. آمریکا و دست نشانده‌های آن همواره مانع انجام هر گونه تحقیقات شفاف و بی‌طرفانه در خصوص ادعا‌های استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه شده‌اند، چون اجرای این تحقیق سبب می‌شود دروغ‌ها و اتهام‌های بی‌اساس کشور‌های غربی بر ضد دولت سوریه آشکار شود.

این منبع وزارت خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد کشور‌های غربی حامی اصلی متجاوزان به سوریه بوده و به اشکال مختلف سیاسی، نظامی، مادی و لجستیک از متجاوزان حمایت کرده‌اند.

او افزود: اقدامات و رویکرد این کشور‌ها درجلوگیری از رسیدن به راه حل سیاسی درباره بحران سوریه ادعا‌های دروغ آنان را آشکار می‌کند.

این منبع در وزارت خارجه سوریه تصریح کرد حضور غیرقانونی نظامیان خارجی در سوریه فقط با هدف پیچیده کردن اوضاع و طولانی کردن بحران سوریه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار