ایران شانس کمی برای دعوت به کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ دارد، اما مشخص نیست تیم‌هایی آسیایی برچه مبنایی به این رقابت‌ها دعوت می‌شوند.

ملاک دعوت از تیم‌های آسیایی برای حضور در کوپا آمه ریکا چیست؟به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان چهل و ششمین دوره رقابت‌های کوپا آمه ریکا از ۱۴ ژوئن تا ۷ جولای ۲۰۱۹ با حضور ۱۶ تیم در ۸ شهر برزیل برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه در منطقه آمریکای جنوبی تنها ۱۰ کشور حضور دارند، کنفدراسیون فوتبال این قاره (CONMEBOL) قصد دارند ۶ تیم را از سایر قاره‌ها به این رقابت‌ها دعوت کنند تا تیم‌های حاضر در این دوره از این مسابقات تکمیل شود.

برهمین اساس مسئولان برگزاری این رقابت‌ها از قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان یکی از سه تیمی که قرار است از آسیا در کوپا شرکت کند دعوت به عمل آورده اند.

جدا از اینکه قطر میزبان جام جهانی است دلایل مسئولان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و حتی آسیا برای انتخاب ۲ تیم دیگر قاره کهن در کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ مشخص نیست.

به هر حال اگر قرار باشد رتبه تیم‌های آسیایی در رنکینگ فیفا ملاک دعوت به کوپا باشد، تیم ملی ایران باید گزینه اصلی باشد، اما به نظر می‌رسد اگر مسائل تبلیغاتی و پشت پرده‌های مالی دلیل حضور ۲ تیم دیگر آسیایی در جام ملت‌های آمریکای جنوبی باشد شانس حضور ایران در مسابقات مذکور به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد و در کنار ژاپن که بار‌ها سابقه شرکت در این مسابقات را دارد، تیم‌هایی نظیر عربستان، کره جنوبی و استرالیا نسبت به ایران در اولویت قرار می‌گیرند.

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال درباره این موضوع بیان کرد: تاکنون که هیچ دعوت نامه‌ای از سوی AFC و CONMEBOL برای حضور ایران در کوپا آمه ریکا به فدراسیون فوتبال ارسال نشده است و بعید می‌دانم چنین اتفاقی هم رخ بدهد، اما در صورت دریافت دعوت نامه باید دید کادرفنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون در مورد این موضوع چه تصمیمی می‌گیرند. به هر حال باید دید چه ملاکی برای دعوت از تیم‌های آسیایی برای حضور در این رقابت‌ها وجود دارد.

به هر حال رقابت با تیم‌هایی مانند برزیل، آرژانتین، اروگوئه، شیلی و کلمبیا فرصت جذابی است که تیم ملی ایران می‌تواند با حضور در کوپا آمه ریکا آن را به دست آورد.

انتهای پیام/

تیم های حاضر در رقابت های کوپا آمه ریکا 2019

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۱۷ ۱۷ تير ۱۳۹۸
دمتگرم
Iran (Islamic Republic of)
میم جیم
۰۱:۲۸ ۰۳ تير ۱۳۹۸
باز بیاین بگین سیاست در ورزش دخالت نداره تابلوعه چرا ایران رو دعوت نمیکنن به همون دلیل که به ایران میزبانی نمیدن و یا تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال که حق بازی در استادیوم آزادی در جام باشگاه های آسیا ندارن حالا هی بگو ایران ده ساله رنکینگ فیفا اوله به چه دردی میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
بیست
آخرین اخبار