نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برآوردهای انجام شده تکمیل طرح فاضلاب شهرضا نیازمند تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و معضلات فاضلاب شهرضا، با اشاره به عدم تکمیل پروژه فاضلاب شهرضا بعد از گذشت بیش از 30 سال، اظهار کرد: با همکاری شورای دوره چهارم و اخذ مصوبه تبصره ۳ قانون ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب، قرار شد پروژه فاضلاب شهرضا با همکاری دولت، مردم و شهرداری تکمیل شود.

وی با بیان این‌که براساس برآوردهای انجام شده تکمیل این پروژه نیازمند تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان است، افزود: ۱۶ میلیارد ریال اعتبار در بودجه برای برای تکمیل پروژه فاضلاب شهرضا اختصاص پیدا کرده اما با اختصاص این اعتبارات نمی‌توان این پروژه را تکمیل کرد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکمیل۳۰ درصد از پروژه فاضلاب شهرضا، گفت: با شرکت فولاد مبارکه رایزنی شد تا این شرکت به دلیل وضعیت آبی شهر اصفهان، از پساب فاضلاب شهرضا استفاده کند، اما با توجه با بحران کم آبی در شهرستان بهتر است از پساب تصفیه شده فاضلاب در خود شهرضا استفاده قرار شود.

وی بیان داشت: حدود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه پساب در شهرضا وجود دارد که تنها ۸۰ لیتر بر ثانیه آن در دسترس است، اما با تکمیل این پروژه،۲۲۰ لیتر بر ثانیه به این میزان اضافه می‌شود.

محمودی با بیان این‌که به عنوان نماینده مردم خود را متعهد به حل مشکلات همه مردم در همه محلات می‌دانم، بیان داشت: بوی بد ناشی از استقرار تصفیه خانه فاضلاب در نزدیکی محله های جرم‌افشار و منوچهرآباد مردم این مناطق بسیار ناراضی هستند که در این راستا طرح بهسازی تصفیه خانه شهری در قالب این پروژه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره 3 ماده واحد واحده قانون ایجاد تسهیلات تأسیسات آب و فاضلاب، ۳۴ میلیارد از اعتبارات لازم برای اجرای طرح از محل منابع دولتی و ۱۰۰ میلیارد تومان مابقی آن نیز از محل مشارکت مردم و شهرداری تأمین می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سهم مشارکت مردم در اجرای این طرح در حدود ۲۱ میلیون ریال است، اضافه کرد: پرداخت این مبلغ از سوی مردم در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است که همه مردم در آن مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار در بودجه 97 برای تکمیل پروژه فاضلاب شهرضا، افزود: با رایزنی انجام شده این مبلغ به 5 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و 5 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز از سهم نمایندگان استان برای تکمیل پروژه فاضلاب شهرضا اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه بررسی مسائل و معضلات فاضلاب شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.