رئیس‌جمهور آمریکا از اینکه مشاورانش نتوانسته‌اند یک جدول زمانی برای خروج نظامیان این کشور از سوریه تعیین کنند، خشمگین است.

سرخوردگی ترامپ از ناتوانی مشاورانش در تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ابراز امیدواری کرد کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین مالی برقراری ثبات در سوریه را برعهده بگیرند. ترامپ خواستار پایان ماموریت نیروهای آمریکایی علیه داعش در سوریه در مدت شش ماه شد. رئیس جمهور آمریکا از اینکه مشاورانش نتوانسته‌اند جدول زمانی برای خروج نظامیان این کشور از سوریه تعیین کنند، خشمگین است. ترامپ از حجم پول هایی که آمریکا در منطقه هزینه می کند، ناراضی است.

سی ان ان اظهارات ترامپ را درباره لزوم پایان ماموریت نیروهای آمریکا در سوریه در عرض شش ماه خلاف مواضع انتخاباتی او ارزیابی کرد. بر اساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه درست همان کاری را انجام می دهد که در کارزار انتخاباتی، از باراک اوباما، رئیس جمهور وقت برای آن انتقاد می کرد. در اظهاراتی از ترامپ که بازتاب گسترده ای هم در رسانه ها داشته است، گفته شده است که نیروهای آمریکایی شش ماه فرصت دارند تا ماموریت خود را در سوریه پایان دهند. این اظهارات برخلاف موضع قبلی ترامپ است که گفته بود آمریکا نباید برنامه های ارتش را که قرار است در آینده انجام دهد، علنی و پیش‌تر اعلام کند.

سی ان ان در ادامه تاکید کرد در پی توصیه نظامیان به ترامپ، وی موافقت کرده است فعلا طرح خروج زودهنگام از سوریه را متوقف نگه دارد.
انتهای پیام/

خشم ترامپ به سبب ناتوانی مشاورانش در تعیین تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار