به گفته مقامات آمریکایی، ترامپ در گفتگو با مشاوران امنیت ملی خود تاکید کرده است که نیروهای آمریکایی باید به محض شکست کامل داعش از سوریه خارج شوند.

تاکید ترامپ بر خروج سریع نیروهای آمریکایی از سوریه پس از شکست داعشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در گفتگو با مشاوران امنیت ملی خود تاکید کرده است که نیروهای آمریکایی باید بلافاصله پس از شکست کامل داعش از سوریه خارج شوند.

چند مقام آمریکایی ضمن اعلام این خبر به رویترز گفتند آنچه ترامپ شب گذشته در سخنرانی خود در اوهایو به زبان آورد بازتاب گفتگوهایی بود که با مشاوران خود داشته است.

یکی از این مقامات در این باره به رویترز گفت ترامپ در گفتگو با مشاوران خود تاکید کرده است که به محض نابودی کامل داعش در سوریه، آمریکا باید نیروهای خود را از این کشور خارج کرده و نقش بزرگتری به کشورهای منطقه برای تامین امنیت آن بدهد.

با این حال، یک مقام دیگر آمریکایی به رویترز گفت مشاوران امنیت ملی ترامپ بر خلاف نظر او معتقدند که نیروهای آمریکایی باید در صورت شکست داعش نیز تا چند سال در سوریه باقی بمانند تا از تبدیل شدن این کشور به پایگاه دائمی ایران جلوگیری کنند.

گفتنی است ترامپ شب گذشته در سخنرانی خود در اوهایو (اینجا) گفت نیروهای آمریکایی پس از نابودی کامل داعش خیلی زود سوریه را ترک خواهند کرد و به جایی باز خواهند گشت که به آنجا تعلق دارند. با این حال، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اظهارات گفت آمریکا فعلا تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار