نماینده مردم یزد و اشکذردر مجلس شورای اسلامی مهمترین مسئله استان یزد را همچنان آب اعلام کرد.

موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: مهمترین مساله یزد همچنان آب است که جلسات هفتگی منظمی نیز در این باره تشکیل می‌شود و با توجه به در پیش بودن فصل‌های گرم سال این مساله از اهمیت خاصی برخوردار است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: آب آشامیدنی مردم استان اصفهان و یزد از زاینده رود می‌آید و درحال حاضر در آبی که پشت سد زاینده رود جمع می‌شود مردم یزد و اصفهان شریک هستند و بایستی این را بدانیم که در چندین سال گذشته آب پشت سد به کمترین حجم خود نسبت به سال‌های مشابه رسیده است.

موسوی بیوکی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد پیرامون آب در استان خاطرنشان کرد: سالی خشکسال و کم آبی را در پیش رو داریم و یکی از برند‌های شهر یزد شهر پایدار است در حوزه انرژی که مردم شهر یزد می‌بایستی با بهره گیری از تجارب گذشته در سه سال پی در پی خود را با شرایط موجود تطبیق دهند.

موسوی با ذکر بخش‌هایی از برنامه ششم در حوزه آب تصریح کرد: در برنامه ششم درباره شیوه برخورد با کم آبی یا تغییر فرهنگ مصرف مواردی عنوان شده است از جمله تغییرات در شیوه کشت، آبیاری، گونه‌های گیاهی و یکسری اقدامات سلبی با رعایت برخی الزامات از جمله ممنوعیت برخی کشت‌ها که بایستی این مسائل را نیز برای جبران یا مبارزه با کم آبی در نظر داشت.

نماینده مردم یزدواشکذر اظهارداشت: در زمینه تامین آب اقداماتی انجام شده از جمله تامین آب ازسمت زاگرس، خلیج فارس و خط چهارم که از دریای عمان که شاکله اصلی آن شکل گرفته لیکن انجام پروژه‌های ذکر شده در بهترین حالت حداقل سه سال به طول خواهد انجامید که بایستی سال‌های منتهی به بهره برداری از این پروژه‌ها را به نوعی مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ ا

مهمترین مساله یزد همچنان آب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.