فرمانده مرزبانی کردستان از کشف حدود ۵۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی سال ۹۶ در مرز‌های این استان، خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سردار کیومرث شیخی فرمانده مرزبانی کردستان گفت:طی سال گذشته در راستای طرح پاکسازی نوار مرز و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های این استان، کشف وضبط کردند.

وی افزود:کالا‌های کشف شده شامل یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۴۴۷ پاکت سیگارت خارجی، ۲۵۴ هزار و ۸۳۱ لیتر مواد سوختی و چهار میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۵۷ عدد مواد محترقه بودند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان کشف ۲۴ هزار و ۵۳۰ دستگاه تلفن همراه و متعلقات مربوطه و ۴۱۳ هزار قلم لوازم آرایشی بهداشتی را از سایر کشفیات مهم این فرماندهی در سال گذشته برشمرد و افزود: از دیگر اقدامات شاخص این فرماندهی طی سال ۹۶، کشف ۲۴۳ هزار و ۸۱۰ قلم داروی قاچاق و ۶۴۹ دستگاه لوازم صوتی تصویری بوده است.

سردار شیخی افزود:طی مدت یاد شده ۲۳۱ قاچاقچی و ۵۵۳ عابر غیرمجاز دستگیر و ۱۷۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شدند.

وی در ادامه به نقش مرزبانی در تحقق شعار سال ۹۷ که از سوی مقام معظم رهبری سال "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شده، اشاره و تصریح کرد: در سال جاری، مرزبانی تلاش می‌کند به شعار امسال جامه عمل بپوشاند و اجرای موفق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در گرو مقابله جدی با پدیده قاچاق کالا و ارز است.
 
سردار شیخی بیان کرد: مرزبانی کردستان برای مقابله با قاچاق کالا، پوشش خلاء‌های مرزی و بحث انسداد مرز را در طول ۲۲۷ کیلومتر نوار مرزی استان با جدیت در دستور کار خود قرار داده و با استقرار پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی و خدمت شبانه روزی مرزبانان مستقر در نقاط صفر مرزی، تمام توان خود را برای مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه از مبادی غیررسمی بکار می‌گیریم.

فرمانده مرزبانی  استان کردستان ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه مرزنشینان با مرزبانان در برقراری امنیت نوار مرزی استان، بیان داشت: توسعه بخش کشاورزی و دامداری در مناطق مرزی، اجرای طرح‌های پیشگیری و مبارزه با جرائم مرزی، اعزام صد‌ها اکیپ گشت به طور شبانه‌روزی در طول نوار مرزی استان و از همه مهم‌تر تعامل بسیار خوب مرزنشینان و فعالیت قانون مدارانه آنان از مهم‌ترین عوامل مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق و ممنوعه است.

انتهای پیام/م

کشف کالای قاجاق در مرز‌های استان کردستان

برچسب ها: قاچاق ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.