مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: بر خلاف اهمیت مددکاری فردی در گذشته، امروزه مددکاری اجتماعی از اولویت بیشتری برخوردار است.

مددکاری اجتماعی ضرورت زندگی دنیای امروز استاصغر باقری مدیرکل بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر خلاف اهمیت مددکاری فردی در گذشته، امروزه مددکاری اجتماعی از اولویت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته مددکاری به صورت فردی انجام می‌شد و پس از آن در قالب مددکاری خانوادگی به اجرا در می‌آمد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: به مرور زمان مددکاری به شکل اجتماعی تغییر شکل پیدا کرد و مددکاران به اهمیت و نقش مددکاری اجتماعی در زندگی بشر پی بردند.

باقری یادآور شد: مددکاری اجتماعی می‌تواند افق دید افراد جامعه را در قبال مسئولیت‌های آنان نسبت به مسائل و معضلات اجتماعی تغییر دهد و در حل این معضلات، افراد را بهتر راهنمایی می کند.

وی اضافه کرد: در حالت عادی انسان‌ها با یکدیگر شرایط یکسان و یکدستی ندارند و مددکار اجتماعی می‌تواند این ناهمسانی را با مهارت و تخصص خود پوشش دهد و همچنین مهارت حل مسائل را به افراد بیاموزد.

برخورداری افراد جامعه از فرصت‌های برابر، ماحصل تلاش مددکاران اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان تهران تاکید کرد: مددکاری اجتماعی امکان برخورداری افراد از فرصت‌های موجود در جامعه را برای سایر اشخاصی که با انواع محدودیت ها چون معلولیت روبرو هستند، فراهم می سازد و از منزوی شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

باقری خاطرنشان کرد: افزایش عزت نفس، خودآگاهی افراد، دگرگاهی و همچنین حضور آن‌ها در سایر مشارکت‌های اجتماعی از نتایج عملکرد موفق مددکاران اجتماعی در جامعه است و از برچسب زدن به افرادی که بنا به هر دلیلی دچار نقص یا مشکلی هستند، جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: با تلاش مددکاران اجتماعی و مداخله به هنگام آن‌ها در معضلات اجتماعی و یاری رساندن به افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب، تعداد بسیاری از افراد از افکار منفی چون انتقام یا خودکشی و دیگر موارد مشابه دور می‌شوند  و در نهایت تصمیم درستی اتخاذ می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران یادآور شد: تبدیل توانایی بالقوه افراد به توانایی‌های کاربردی و بالفعل از دیگر دستاوردهای تلاش مددکاران اجتماعی در جوامع بشری امروز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ضرورت مددکاری اجتماعی در زندگی امروزه بشر

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
niliyon439
۰۱:۴۲ ۲۶ تير ۱۳۹۷
خیلیا اطلاع کافی ندارن از این شغل
آخرین اخبار