نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز نرخ تسهیلات بانکی در کشور برای بخش تولید در مقایسه با سایر کشورها رقم بالایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛عامر کعبی نماینده آبادان نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نامگذاری امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی» گفت: برای حمایت از تولید، تسهیلات مناسبی در نظر گرفته شد اما این کافی نیست. تخفیفات مالیاتی و بیمه ای هم نیز در نظر گرفته شد اما تولید ملی قدرت پیدا نکرد.

وی  افزود: نظام بازارهای داخلی هم نیاز به بازنگری دارند. ما در بازارهای داخلی با تحمل هزینه ای سربار و بالاسری مواجه هستیم که در کنار وجود کالای قاچاق، قیمت تمام شده تولید داخل را برای مصرف کننده بالا می برند. حمایت از تولید کالای ایرانی نباید در حد شعار باقی بماند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز نرخ تسهیلات بانکی برای بخش تولید در مقایسه با سایر کشورهای مطرح در تولید کالا رقم بالایی است، اگر بخواهیم تولید کالای داخلی با قیمت بالا و کیفیت پائین را آسیب شناسی و ریشه یابی کنیم، برای خرید کالای ایرانی توسط مردم باید با سیاست های اقتصادی قیمت تمام شده تولید را کاهش و همزمان کیفیت را افزایش دهیم.

کعبی افزود: البته در این میان قدرت خرید مردم هم باید افزایش یابد تا تقاضای خرید کالا هم در راستای حمایت از کالای ایرانی بهبود یابد. ظرفیت تولید در کشور نسبت به ۱۰ سال قبل دو برابر شده  اما به دلیل کاهش تقاضای مردم، تولید داخل با رونق چندانی مواجه نشد. .

وی گفت: ترجمه امر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حمایت از کالای ایرانی به معنای افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده از سوی تولید کننده، حمایت مردم از کالای ایرانی و تسهیل شرایط و مقررات از سوی مسئولان برای تولید کنندگان و کارآفرینان و تلاش برای بهبود قدرت خرید مردم است.

انتهای پیام/د

حمایت از کالای ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.