یک خانواده چینی پس از ۲۴ سال جستجو، سرانجام دختر گمشده خود را پیدا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیدار دوباره یک خانواده چینی با دخترشان پس از ۲۴ سال جستجوی رنج آور، موضوع قاچاق کودکان و ناپدید شدن آن‌ها در چین را در کانون توجه قرار داد.

«وانگ مینگ‌کینگ» و همسرش «لیو دنجینگ» از استان سیچوآن در جنوب غربی چین دختر ۳ ساله‌شان را که فقط برای چند لحظه در میوه فروشی تنها گذاشته بودند در سال ۱۹۹۴ گم کردند. وانگ در مصاحبه با خبرگزاری رسمی شینهوا گفت: «تمام خیابان ها، روی پل و همه جا را گشتیم، اما او هیچ جا نبود».

این خانواده چند سال برای پیدا کردن دخترشان شغل میوه فروشی را کنار گذاشتند و از پلیس محلی و سازمان‌های رفاهی درخواست کمک کردند. اما تلاش‌های آنها‌ بی‌فایده بود. دخترشان به هزاران کودکی که هر ساله در چین قاچاق و گم می‌شوند پیوسته بود.

وانگ هرگز تسلیم نشد و با این امید که روزی مسافری را سوار کند که دخترش باشد راننده تاکسی شد. اما اوایل سال جاری اتفاق عجیبی افتاد. زنی که هزاران کیلومتر دورتر از محل زندگی وانگ و در استان جیلین زندگی می‌کرد پس از اینکه طرحی از صورت دخترک که نشان می‌داد او ممکن است اکنون چه شکلی باشد و داستان این خانواده را در اینترنت دید، با وانگ تماس گرفت.

خانواده‌ای که پس از ۲۴ سال دخترشان را پیدا کردند+ تصاویر

نتایج آزمایش دی‌ان‌اِی نشان داد که آن زن که حالا کانگ یینگ نام دارد همان دختر گمشده وانگ است و آن‌ها روز سه شنبه در شهر چنگدو دیدار داشتند.

در ویدئویی که از این خانواده منتشر شده است، وانگ به دخترش می‌گوید: «از حالا به بعد پدر اینجاست. نیازی نیست نگران هیچ چیزی باشی... پدر هرگز تو را فراموش نکرد و جستجوی تو را متوقف نکرد».

خواهر و برادر کانگ نیز پلاکارد‌هایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «خواهر دلمان برایت تنگ شده بود». کانگ حالا ازدواج کرده و یک دختر و پسر دارد. به کانگ گفته شده بود که مادر ندارد و او در فاصله کمتر از ۲۰ کیلومتری از محل زندگی وانگ زندگی می‌کرد.

این اتفاق موج جدیدی را در رسانه‌های اجتماعی به راه انداخت و خانواده‌های مختلف داستان فرزندان گمشده خود را در اینترنت به اشتراک گذاشتند. آمار رسمی تعداد کودکانی که هر ساله در چین مفقود می‌شوند در دست نیست و هنوز مشخص نیست کانگ دقیقاً چگونه گم شده است.

وزارت امنیت عمومی چین در ماه مه ۲۰۱۶ یک سامانه هشدار افراد مفقودی راه اندازی کرد که اطلاعات مربوط به ۲۷۶۷ کودک گمشده را منتشر و ۲۷۰۰ نفر از آن‌ها را پیدا کرد.

خانواده‌ای که پس از ۲۴ سال دخترشان را پیدا کردند+ تصاویر

تعداد زیادی از این کودکان هر ساله ربوده و از طریق آژانس‌های غیرقانونی به خانواده‌های مختلف سپرده شده‌اند. در گذشته قانون تک فرزندی چین که در سال ۲۰۱۵ به دو فرزند افزایش یافت و ترجیح فرزند پسر به دختر به قاچاق کودکان دامن زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار