یک نرم‌افزار چینی که روی تلفن همراه نصب می‌شود، به بسته شدن بیش از 1200 پرونده کودک‌ربایی در چین کمک کرد.

ساخت نرم‌افزاری چینی برای مبارزه با قاچاق کودکانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، خبرگزاری رسمی چین اعلام کرد مقامات این کشور به کمک یک نرم‌افزار جدید توانسته‌اند بیش از هزار کودک گمشده را پیدا کنند.

این نرم‌افزار جدید که «ری‌یونیون» یا گردهمایی نام گرفته به سفارش وزارت امنیت عمومی چین ساخته شده و گفته می‌شود برای مبارزه با قاچاق کودکان توسعه یافته است.

بر اساس گزارش رسانه دولتی چین در ۱۲ ماه اول استفاده از این نرم‌افزار، که روی تلفن همراه نصب می‌شود مجموعا ۱۲۷۴ پرونده کودک‌ربایی بسته شده است. بر اساس گزارش‌ها، از این تعداد ۲۹ کودک کشته و ۷۵ نفر غرق شده بودند.

نیروی پلیس با کمک این نرم‌افزار اطلاعات و فعالیت‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. کاربران در شعاع ۱۰۰ کیلومتری از نقطه‌ای که کودک آخرین بار دیده‌ شده پیام‌هایی مانند عکس و اطلاعات دقیق در مورد کودک را دریافت می‌کنند تا به سرعت برای جست‌وجوی او اقدام کنند.

کاربران هم می‌توانند از طریق آن در صورت مشاهده فعالیت‌های مشکوک  به سرعت به پلیس گزارش دهند. در صورتی که کودک پیدا نشود، به مرور زمان شعاع ارسال اطلاعات از طریق نرم‌افزار گسترش می‌یابد.

گروه‌های تبهکار در پین، بسیاری از کودکان ربوده شده را وادار به کار، گدایی و یا ارتکاب به جرم می‌کنند. بیشتر این کودکان کاملا ناپدید شده و هیچوقت از سوی خانواده‌ها پیدا نمی‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار