اولین کاروان کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد پس از شکست داعش، وارد شهر رقه در سوریه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمان شکست تروریست‌های وهابی - صهیونیستی داعش، اولین کاروان کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد روز چهارشنبه وارد شهر رقه در سوریه شد.

سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد از زمانی که شهر رقه سوریه از دست تروریست‌های گروه داعش آزاد شد، این سازمان اولین ماموریت بشردوستانه خود را در رقه آغاز کرده است.

سازمان ملل همچنین هشدار داد بازگشت غیرنظامیان به این شهر با خطرات بزرگی همراه است.

یان اگلند (Jan Egeland)، رئیس دفتر بشردوستانه سازمان ملل در امور سوریه روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ژنو گفت: از زمانی که شهر رقه در سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان پایتخت خلافت داعش انتخاب شد، هنوز هم بمب‌ها و مین‌های منفجر نشده زیادی در این شهر وجود دارد. خانه‌های مسکونی در این شهر هنوز هم پر از بمب و مواد منفجره است و جان کودکان را می‌گیرد.

از زمانی که در ماه اکتبر تروریست‌های داعش از شهر رقه عقب رانده شدند، تاکنون بیش از یکصد هزار نفر به این شهر بازگشته‌اند.

اگلند گفت: هنوز هم یکصد هزار نفر دیگر منتظرند تا به شهر رقه بازگردند. علاوه بر این خطرات، معضل کمبود خدمات اساسی شامل آب آشامیدنی، برق و خدمات بهداشتی نیز به این مشکل اضافه شده است.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: «این موضع قابل قبول نیست که شهری با حدود یکصد هزار نفر جمعیت بدون خدمات عمومی داشته باشیم.»

او افزود: «در اینجا هیچ پلیس یا قانون و مقرراتی وجود ندارد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار