رئیس حفاظت محیط زیست سرخس گفت: شکارچیان متخلفی که درطبیعت این شهرستان اقدام به صید بلدرچین می کردند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، موسی غلام زاده افزود: مامورین ایست بازرسی پاسگاه اسماعیل آباد در حین بازرسی خودرو‌های خروجی از شهر سرخس ۲۸ قطعه بلدرچین وحشی را کشف و ضبط کردند.

وی گفت:پنج نفر از متخلفین صید پرندگان وحشی که در روستای ابراهیم آباد سرخس با پهن کردن دام، تله گذاری و باپخش صدای پرنده اقدام به زنده گیری و صید این پرندگان کرده بودند در هنگام خروج از سرخس در محل پاسگاه ایست بازرسی اسماعیل آباد دستگیر شدند.
 
رئیس حفاظت محیط زیست سرخس افزود: از این متخلفان  علاوه بر پرندگان صید شده تعداد سه رشته تور پرنده گیری و سایر ادوات کشف و ضبط شد.

غلام زاده با اشاره به اینکه متخلفین به جرم صید غیرمجاز پرندگان وحشی به مرجع قضایی معرفی شدند گفت: متخلفین علاوه برمجازات مقرر در بند الف. ماده ۱۰ و ۱۱ قانون شکار و صید از لحاظ مطالبه ضرر و زیان جانوران وحشی بابت صید هر قطعه بلدرچین مبلغ یک میلیون ریال جریمه پرداخت خواهند کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر ازفرماندهی و پرسنل خدوم پاسگاه ایست و بازرسی اسماعیل آباد از تمامی شهروندان خواست با توجه به فصل تخم گذاری پرندگان و سوءاستفاده متخلفین، هرگونه تخلفات شکار و صید را به محیط زیست سرخس اطلاع دهند.
 

انتهای پیام//ا.س
 

دستگیری متخلفان شکار در سرخس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.