مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ازعموم شهروندان خواست از خرید گیاه سنبل آبی که گیاهی سرطانزاست پرهیز کنند.

گل سنبل آبی سرطان زاستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  حمید صالحی افزود: شهروندان از مضرات پرورش و نگهداری گیاه مهاجم سنبل آبی و تاثیر آن بر سلامت مطلع باشند و از خرید آن بپرهیزند.

وی تصریح کرد:سنبل آبی گیاهی آبزی با بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است که در مناطق خارج از محدوده بومی خود اغلب یک گونه مهاجم شناخته می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این گیاه دارای ریشه‌های ارغوانی سیاه آزاد است و سنبله‌ای با ۸ تا ۱۵ گل زیبا دارد وعمدتا رنگ گل‌ها طیفی از رنگ‌های بنفش، صورتی و ارغوانی است و متأسفانه به دلیل زیبایی گل‌های آن، در گل فروشی‌ها عرضه می‌شود.

صالحی ادامه داد: سنبل آبی یکی از سریع الرشد‌ترین گیاهان شناخته شده است که به تولید مقادیر زیادی بذر و قابلیت دوام ۳۰ ساله شهرت دارد.

وی افزود: سنبل آبی به لحاظ آنکه یک گیاه غیر بومی است، در صورت فراهم شدن شرایط رویشی مناسب، به طور جدی حیات سایر زیستمندان آبزی و کنار آبزی را به مخاطره می‌اندازد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: ریشه‌های این گیاه جاذب آلاینده ها، فلزات سنگین و مواد سمی است و بنابر این گیاهی سمی و سرطان زا شناخته شده است.

صالحی گفت:این گیاه اولین بار در سال ۱۳۹۰ در تالاب عینک شهر رشت دیده شده است و متأسفانه در حال حاضر در سطح وسیعی از کشور تکثیر و خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام//ف. غ
 

مضرات گیاه سنبل آبی که در گل فروشی‌ها عرضه می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالیه . یعنی اگر بخوریم مریض نمیشیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
انشالله خداوند تمام مریضارو از جمله مریضای تخت بیمارستان را شفا بده .الهی آمین