نماینده مردم فسا گفت: مبارزه واقعی و فراگیر با ورود قاچاق به کشور یکی از مهم‌ترین راهکار‌های تحقق شعار سال است.

یمحمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضرورت شعار سال ۹۷ مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: در وهله اول باید فرهنگ مصرف کالای ایرانی در بین مردم و مسئولان شکل گیرد.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر باید کیفیت کالا‌های ایرانی بهبود یابد، ادامه داد: تولیدکنندگان باید در راستای رقابت پذیر کردن کالا‌های خود تلاش کنند، به گونه‌ای که فاصله زیادی با کالا‌های دیگر کشور‌ها از این حیث وجود نداشته باشد.

نماینده مردم فسا با اشاره به اینکه متاسفانه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در کشورمان نهادینه نشده است، تصریح کرد: برای تحقق شعار سال لزوما نیازی به ارائه طرح و لایحه نیست و وظیفه دولت و مجلس در این عرصه آن است که از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.

جمالی با بیان اینکه طبق آمار‌ها سالانه نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: ورود این کالاها به کشور در حالی است که اغلب کالای مشابه داخلی آنها وجود دارد و این موضوع به تولید ملی کشور ضربه می‌زند و از سوی دیگر فرهنگ مصرف مردم را تغییر می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین راهکار‌های تحقق شعار سال، مبارزه واقعی، همه جانبه و فراگیر با ورود کالا‌های قاچاق به کشور  است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار