معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: امسال شاهد رشد 18 درصدی سفرهای نوروزی بوده‌ایم.

محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش تعداد سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته گفت: در ایام نوروز، 62 میلیون و 800 هزار نفر اقامت شب به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته شاهد 20 درصد رشد بوده‌ایم. بازدید از اماکن گردشگری نیز با 33 درصد رشد به رقم 99 میلیون و 400 هزار نفر رسیده است.

وی گفت: به دلیل استفاده از اپلیکیشن 09629 و هم‌چنین اقدمات پیشگیرانه و گشت‌های نامحسوس بازرسی، شکایت از خدمات 53 درصد کاهش داشته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه افزود: در نوروز 97، تعداد سفرهایی که با استفاده از حمل و نقل عمومی صورت گرفته، به رقم 14 میلیون رسیده است؛ و تعداد کل سفرهای امسال با توجه به اقامت شب و براساس اقامت 5/3 شب، 17 میلیون و 900 هزار نفر ثبت شده که شاهد رشد 18 درصدی بوده‌ایم.

وی در خصوص عملیات امداد رسانی حادثه دیدگان اظهار کرد: اورژانس کشور با 174 هزار مأموریت و هلال احمر نیز با 4257 مأموریت به امداد رسانی حادثه دیده‌گان پرداخته اند که در این بین، 379 نفر رهاسازی شده‌اند؛ و تصادفات منجر به مرگ نسبت به سال گذشته کاهش 4 درصدی داشته است اما تصادفات منجر به جراحت 25 درصد رشد داشته‌اند.

محب خدایی گفت: سه میلیون و صد و یازده هزار نفر امسال از اسکان آموزش و پرورش برخوردار شده‌اند. استان‌های چهارمحال و بختیاری، همدان و آذربایجان شرقی در میان استان‌های کمتر شناخته شده، توانستند گردشگران بیشتری را جذب نمایند و در رتبه‌های اول تا سوم قرار گیرند؛ هم‌چنین استان‌های مازندران، گیلان و بوشهر توانستند در صدر آمار کلی جذب گردشگر قرار گیرند.

وی افزود: امسال با همکاری نهادهای ستاد سفر کشور، شاهد ارتقای کیفیت و افزایش 80 درصدی برنامه‌های نوروزی بوده‌ایم. از ظرفیت گردشگری روستایی به خوبی استفاده شد که سیاه چادرهای عشایری توانستند گردشگری روستایی را به خوبی معرفی نمایند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی  در پایان گفت: از 21 تا 27 فروردین، تمام کسانی که در ایام نوروز مشغول خدمت رسانی بودند، می‌توانند از مرخصی 2 روزه برای فرزندان خود استفاده نمایند، و هم چنین تمام هتل‌های کشور تخفیف 80 درصدی برای این افراد را در نظر گرفته‌اند که این امر از طریق سازمان‌ها قابل پیگیری است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ۲۰۱۸ انتخاب شده، شهری تاریخی و اصیل و زیبا. به ما که خیلی خوش گذشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ۲۰۱۸ انتخاب شده، شهری تاریخی و اصیل و زیبا. به ما که خیلی خوش گذشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
واقعا مردم صبور و نجیبی داره مازندران . خیلی تو این ایام شلوغ میشه و متاسفانه چون زیر ساخت های مناسبی تو شهر ها نیست مردم بیشتر تو رنج و زحمت میفتن و بعد از اون با انواع زباله و خرابی مواجه میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
کاش کنار بازیدید از اماکن،بازدید از فامیل و اقوام را هم توصیه بیشتر کنید تا هرسال آمار بازدید ها بیشتر بشه.نه بخاطر فرار از هزینه های دیدو بازدید همه به سفر های بی هدف وسرسری بپردازند وپول خود را در غذافروشی های غیر مجاز بین راهی وکمپ های غیر مجاز هزینه کنند.به مردم یاد دهید عید نوروز هدف افزایش صله ارحام بیشتر است و پیوند گرمتر اقوام ایرانی ووصلت های بیشتر ازدواج های بیشتر وخانواده بزرگتر البته با آینده نگری بهتر.
خانواده ها خیلی از هم فاصله گرفتن دید وبازدید ها جای خود را به سفرهای کوتاه وغیر حرفه ای داده است که نشاط آور هم نیست اغلب چون ته سفر باز دلتان برای خانواده تنگ شده اما انگار خرج ومخارج وتنگدستی اجازه نمیدهد بازدیدی صورت گرفته بشه،انگار نه انگار از یه نسل و خانواده هستن!
بیشتر به خانواده ایرانی اهمیت بدهید تا همه پشیمان نشده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
لرستانی
۰۰:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
هموطن گرامی نکته خیلی مهمی را گوشزدکرد. به جای مسافرتهای نمایشی با یک چادر و زیرانداز .بهتر است سری به اقوام دورونزدیک بزنیم
آخرین اخبار