میزان اقامت در کشور تا پایان نهم فروردین امسال، به ۴۷ میلیون و ۶۲۸ هزار نفر رسید.

اقامت نوروزی گردشگران از ۴۷/۵ میلیون نفر گذشت/ کاهش ۵۴‌ درصدی شکایات مسافران نوروزیبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تازه‌ترین آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور مجموع اقامت گردشگران و مسافران نوروزی، میزان اقامت در کشور تا پایان نهم فروردین امسال، به ۴۷ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۴۹ نفرشب اقامت رسید و نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشت.

محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنين اعلام کرد: ۷۰ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۰۸ بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.

او با اعلام این که حجم شکایت‌های ارسال شده به این ستاد از‌ سوی گردشگران و مسافران نوروزی در مقایسه با سال قبل تا ۹ فروردین، ۵۴‌درصد کاهش یافته است؛ گفت: ۴۰۶۷ تذکر، تعلیق و تعطیل و اخطار نیز به تأسیسات و دفاتر گردشگری ارائه شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۳‌درصد افزایش یافت.

به گفته وی، آخرین آمار گردشگران نوروزی از تاریخ ۲۷ اسفند سال ۹۶ تا ۹ فروردین ۹۷ ، بیانگر آن است که ۵۲۷ هزار و ۹ سفر با استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی بین جاده‌های کشور انجام شد که تعداد ۵ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۱۱۴ مسافر نوروزی از این طریق در جاده‌های کشور جابه‌جا شده‌اند.

در این مدت ۴۳۷ هزار و ۹۹۰ گردشگر از طریق مرز‌های ورودی به کشور وارد و ۵۶۶ هزار و ۵۲۱ گردشگر نیز در این مدت از طریق مرز‌های زمینی خارج شده‌اند. براساس آمار فرودگاه‌های کشور نیز ۱۸ هزار و ۳۸۷ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه‌های کشور انجام شده است که ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۷۷۱ گردشگر را در ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی جابه‌جا کرده‌اند.

در ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی نیز یک‌میلیون و ۳۸۴ هزار و ۹۷۴ گردشگر جابه‌جا شده‌اند و تعداد سفر‌های ناوگان ریلی کشور به ۳۲۹۲ سفر رسیده است. در ناوگان دریایی نیز ۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۴۴۴ مسافر تا ۹ فرودین ۹۷ جابه‌جا شده‌اند که تعداد گردشگرانی که از این ناوگان برای سفر‌های نوروزی استفاده کرده‌اند، به ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۳۰ گردشگر رسید.

گفتنی است؛ وزارت آموزش و پرورش نیز در آماری که به ستاد هماهنگی خدمات سفر ارائه کرده است از اسکان موقت ۷۴۶ هزار و ۳۷۵ خانوار در مدارس تجهیز شده برای اسکان نوروزی خبر داد که تعداد ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۵۳۳ گردشگر را شامل شده است. وزارت آموزش و پرورش کشور همچنین توانست ۸۵ هزار و ۵۳۵ خانوار عادی را شامل ۳۰۹ هزار و ۳۴۴ گردشگر در مدارس اسکان بدهد.

 

انتهای پيام/

 

برچسب ها: گردشگری ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار