رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان گفت: دوپینگ ورزشکاران ارتباطی به فدراسیون ندارد و از نظارت ما هم خارج است.

قمری : دوپینگ ورزشکاران ارتباطی به فدراسیون ندارد / تست های سلامت و آموزش لازم را داریمخسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مثبت اعلام شدن دوپینگ 2  ورزشکار این رشته و اعلام اسامی آن‌ها از سوی فدراسیون جهانی گفت: اگر دوپینگی انجام شده است از طرف خود ورزشکار بوده است و فدراسیون از آن اطلاعی ندارد.

او افزود: دوپینگ به گونه‌ای است که ورزشکار می‌تواند ۲۴ ساعت پیش از آغاز یک مسابقه آن را انجام دهد و حتی در فاصله ۲ ساعت به آغاز مسابقه دوپینگ داشته باشد و به هر صورت دوپینگ چه به صورت عمدی و چه به صورت غیر عمدی انجام شود خود ورزشکار مقصر است.

نظارت بر ورزشکاران در شهر‌های دیگر ممکن نیست

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: این مسئله از فضای کاری فدراسیون خارج بوده است و ما همواره در اردو‌ها تست‌های سلامت را از ورزشکاران می گیریم، اما اگر ورزشکاران در شهر‌های خودشان از آمپول و یا مکملی استفاده کرده اند از فضای نظارت ما خارج است.

او افزود: ما تست هایمان و آموزش‌ها را برای ورزشکاران داریم و از ورزشکاران تعهد و ضمانت ۵۰ میلیون تومانی گرفتیم که در صورت مثبت شدن دوپینگ اجرایی می‌شود.

قمری درباره ضمانت ۵۰ میلیونی ورزشکاران گفت: قرار دادن این ضمانت برای آن است که ورزشکاران این عمل را انجام ندهند و اگر هم انجام دادند و دوپینگ آن‌ها مثبت شد بابت هزینه‌ای که از طرف بیت المال برای آن‌ها انجام شده است این ضمانت ۵۰ میلیونی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام /

اظهارات رئیس فدراسیون دوچرخه سواری درباره دوپینگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار