ورزش کردن پیش از امتحان باعث می شود تا بخش هایی از مغز که به تمرکز و حل مسائل کمک می کند، آماده شود.

تقویت قدرت مغز قبل از امتحان با ورزش//تاثیر ورزش بر فعالیت های مغزیبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ممکن است برای بسیاری از افراد این مسئله سوال شود که آیا تمرینات ورزشی در حین امتحانات و درس خواندن برای فعالیت مغزی مفید است یا خیر؟ افراد مختلف از این مسئله تجربه های گوناگونی دارند، به طور مثال عده ای معتقدند که بهتر است تمرینات ورزشی را در حین درس خواندن و امتحانات کنار گذاشت زیرا با خستگی بدن، ذهن هم دیگر کشش لازم را برای درس خواندن ندارد. با این حال عده دیگری که البته تعدادشان هم بیشتر است معتقدند که ورزش کردن  باعث می شود تا شخص در حین درس خواندن از شرایط بهتری بهره مند باشد و با آسودگی و تمرکز بیشتری درس بخواند.

احسان فکور، مسئول کمیته روانشناسی ورزشی هیئت پزشکی ورزشی زنجان در مورد تاثیر ورزش بر عملکرد مغزی دانش آموزان گفت:

 متیو هیث، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه وسترن اونتاریو، معتقد است: مطالعه نشان داده که  افراد با پیاده روی تند یا دوچرخه سواری کمی  قبل از آزمون یا مسابقه به شرایط خوبی می رسند، همچنین این نوع تمرینات می تواند کمک زیادی به افرادی که در آستانه ابتلا به زوال عقل هستند داشته باشد، زیرا ورزش کردن هموراه تاثیر مثبتی بر فعالیت های مغزی دارد.

در طول این مطالعه و تحقیقات عده ای از شرکت کنندگان یا به مطالعه مجلات مشغول شدند و یا به مدت 10 دقیقه با توان متوسط و بالا رکاب زدند. پس از پایان زمان در نظر گرفته شده محققان به نتایج جالبی دست یافتند آن ها برای این آزمایش از تجهیزات ردیابی چشم استفاده کردند تا راحت تر بتوانند واکنش شرکت کنندگان را بررسی کنند. این مهارت برای به چالش انداختن مناطقی از مغز که مسئول عملکرد اجرایی نظیر تصمیم گیری و بازدارندگی هستند، طراحی شده بود.

هیث در این باره گفت: افرادی که ورزش را انتخاب کرده بودند به شرایط بهتری رسیدند  آن ها در بخش حرکات چشم  واکنش صحیح تری داشتند  و دفعات واکنش آنها بالغ بر ۵۰ میلی ثانیه کوتاه تر از میزان قبل از ورزش شان بود.در پایان این آزمایش نتیجه جالبی به وجود آمد. 

بدین ترتیب می توان گفت که افرادی که در حین فعالیت های درسی و امتحانات ورزش می کنند شرایط بهتری نسبت به افرادی دارند که ورزش نمی کنند. 

انتهای پیام / 

 تقویت قدرت حل مسئله دانش آموزان با ورزش کردن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار