رئیس اداره جنگل و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از بازدید و اسکان موقت یک میلیون و 700 هزار مسافر نوروزی در پارک‌های جنگلی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهزاد گلابیان رئیس اداره جنگل و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اجرای طرح آماده سازی پارک‌های جنگلی استان سمنان برای حضور مردم گفت : بهسازی محوطه این پارک‌ها و مناسب سازی سرویس‌های بهداشتی آن و نیز مناسب سازی سکوها و آلاچیق‌های آن از جمله اقدامات انجام شده در این راستا با همکاری و هماهنگی شهرداری های شهرهای استان بود.

وی افزود :‌ استان سمنان که هم‌جواری با استان‌های خراسان رضوی، مازندران، گلستان و اصفهان را تجربه می‌کند، شمار زیادی از مسافران نوروزی برای استراحت پارک‌های جنگلی استان سمنان را انتخاب کردند.

رئیس اداره جنگل و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: میزان بازدید طبیعت‌دوستان در ایام نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲0 درصد افزایش یافته است.

استان سمنان دارای ۱۵ پارک جنگلی است

گلابیان گفت : استان سمنان دارای ۱۵ پارک جنگلی است که همه ساله به دلیل جاذبه‌های فراوان، چشم‌انداز‌های بسیار زیبا، هم‌جواری با خراسان رضوی و استقبال زائران امام هشتم شیعیان، حضرت امام رضا (ع) این پارک‌ها پذیرای طبیعت دوستان و مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است.

به گفته وی از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تا کنون بیش از یک میلیون 7۰۰ هزار مسافر نوروزی در فضای پارک‌های جنگلی استان سمنان اسکان موقت چند ساعته تا یک شب داشته‌اند و این مهم سهم زیادی در کاهش سوانح رانندگی در استان سمنان داشته است.

رئیس اداره جنگل و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اهتمام این اداره کل برای ارتقای پارک‌های جنگلی حاشیه راه‌های اصلی این استان به ویژه محور تهران ـ مشهد به منظور ایجاد استراحتگاه‌های مناسب برای مسافران این مسیر خبر داد.

گلابیان گفت: مساحت کلی پارک های جنگلی استان بالغ بر ۵۹۲ هکتار است که با دارا بودن امکانات اولیه از جمله آلاچیق، کباب پز، سرویس‌های بهداشتی، محل احداث چادر و بازی کودکان سکوی برداشت آب و غیره مکان بسیار مناسبی برای حضور گردشگران، خانواده‌ها و طبیعت دوستان است.

وی افزود: شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ ستاد خبری یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در هر ساعت از شبانه‌روز آماده دریافت گزارش‌های مردم طبیعت‌دوست است.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.