رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: یکی از محوری‌ترین شعارهای ما در انتخابات شورای پنجم، ایجاد تغییر در مشهد و تحقق شهری بانشاط ، سرزنده و پرامید بود و این مهم در دستور کار ما قرار گرفت .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد:شورای پنجم به دنبال تحقق شهری بانشاط و سرزنده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه یکی از پایه‌های ایجاد انرژی مثبت و نشاط فراگیر در جامعه، رجوع به اصالت‌ها و ذات طبیعی برخاسته از درون مایه‌های فطری است ، تلاش شد المان‌های هنری به‌صورت ترکیبی با گل‌آرایی در سطح شهر به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: در موضوع المان‌سازی، اعتقاد داریم که این موضوع باید از شکل موقت به‌صورت دائمی تغییر کند. این‌که برای حدود یک ماه هزینه‌ای بر دوش شهر تحمیل شود و المانی ساخته شود و پس از مدت کوتاهی جمع شود ، اسراف است.

اصولی ادامه داد : اعتقاد داریم که به‌خصوص در بخش المان‌ها ، باید از کارهای فاخر و ماندگار استفاده کنیم .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: در سال‌های گذشته، کارهایی از سوی مجموعه مدیریت شهری مورد قبول قرار می‌گرفت که به میزان لازم ، واجد صفت فاخر بودن و کیفیت هنری نبودند و شاخصه‌های کیفی یك اثر هنری در آن‌ها کمتر بود و بیشتر به سمت کارهای فکاهی ، کارتونی و مباحثی از این دست می‌رفتند.

وی افزود : بزرگ‌نمایی یک نوستالوژی قدیمی و یا یک کار کارتونی ، شاید در شأن و جایگاه پایتخت فرهنگی جهان اسلام و شهری با این پیشینه درخشان ، قدمت و عظمت تاریخی نباشد.

اصولی ادامه داد : ما در حال تغییر این رویکرد هستیم و به هنرمندان نیز اعلام می‌كنیم که مدیریت شهری در دوره جدید ، اعتقاد دارد که المان‌ها ، باید واجد شرایط اثرگذاری و ماندگاری باشند تا کمبودهای موجود در شهر از این منظر را جبران کنند. از سوی دیگر، به اعتقاد ما کارهایی برای مجموعه شهری مورد نیاز است که بتواند معرف توانمندی‌های هنرمندان عزیز ما در سطح ملی و حتی فراملی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: در مجموع، فضاسازی استقبال از بهار در سال نخست فعالیت مدیریت جدید شهری مطلوب بود اما به‌طور قطع کافی نیست و معتقد هستیم که تکرار این تجربه برای سال آینده قابل قبول نیست و در سال آینده بایستی بهتر از امسال باشد و خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام // ف.ح



فضاسازی استقبال از بهار در سال نخست فعالیت مدیریت جدید شهری مشهد

برچسب ها: نوروز ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.