مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا تا اوایل هفته آینده ضمن افزایش ابر، احتمال بارش باران بصورت پراکنده در برخی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

آسمان استان بوشهر بارانی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: در حالی که سواحل شمالی استان نسبتا آرام و بدون تلاطم است، اما سواحل جنوبی استان تا عصر امروز به سبب تداوم وزش باد شمال غربی همچنان متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از عصر امروز با کاهش سرعت باد از تلاطم دریا در نواحی جنوبی استان کاسته شود.

ورود امواج ناپایدار به جو استان

وی افزود: همچنین با ورود امواج ناپایدار به جو استان و افزایش ناپایداری‌های جوی، از فردا تا اوایل هفته آینده ضمن افزایش ابر، احتمال بارش باران بصورت پراکنده در برخی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی اضافه کرد: بارش باران در روز‌های جمعه و شنبه از مقدار بیشتری برخوردار است و ضمن اینکه طی این دو روز سرعت وزش باد شرقی بر روی دریا نیز افزایش می‌یابد.

افزایش ابر و بارش خفیف باران

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری در برخی نقاط همراه با وزش باد و از فردا افزایش ابر و احتمال بارش خفیف باران در برخی نقاط شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: جهت وزش باد غالبا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی استان در برخی ساعات روز تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی استان ۳۰ تا ۶۰ گاهی تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر از امشب ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

شفیع‌خدایی گفت: فردا زمان جزر اول دریا ساعت چهار و ۱۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۷ و ۱۴ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۳ و هفت دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.