دبیرستاد خدملات سفر استان مرکزی از تردد بیش از ۱۳ میلیون خودرو از محور های مواصلاتی این استان در نوروز ۹۷ خبرداد.

تردد بیش از ۱۳ میلیون خودرو از مبادی مواصلاتی استان مرکزی در نوروز ۹۷

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی از تردد بیش از ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو از مبادی مواصلاتی این استان در نوروز ۹۷ خبرداد.
حسینی افزود: در نوروز ۹۷ در مبادی اصلی مواصلاتی استان مرکزی تعداد ۱۳ میلیون و ۲۴۷ هزار تردد خودرویی به ثبت رسیده که این آمار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۷/۸ رشد داشته است.

وی اضافه کرد: با همت و همکاری تمامی اعضای ستاد خدمات سفراستان مرکزی در نوروز ۹۷ جمعا ۵۳۶ هزارو ۴۰۱ نفر در استان مرکزی اقامت داشته اند که از این تعداد حدود ۲۳ هزار نفر در هتل و مسافرخانه‌های استان اسکان داشته اند.

اقامت ۲۵ هزار مسافر نوروز درمراکز اموزش و پرورش استان مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: همچنین میزان اقامت در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش استان مرکزی هم در ایام نوروز ۲۵ هزار نفر بوده و باقی گردشگران در کمپ‌های موقت و چادر اقامت داشته اند.

وی بیان کرد: در مجموع بازرسان اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی ۱۶۹ بازدید مشترک از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت به عمل آورده اند که این امر موجب بالاتر رفتن کیفیت خدمات دهی و رضایت بیش از پیش گردشگران شد به گونه‌ای که در طول ایام نوروز ۹۷ هیچ شکایتی در خصوص خدمات گردشگری استان به ثبت نرسیده است.

افزایش ۵۰ درصدی بازدید از موزه‌های استان مرکزی

حسینی افزود: در سال ۹۷ تعداد بازدید گردشگران از موزه‌های استان مرکزی به رقم ۱۱ هزارو ۹۸ بازدید در ایام نوروز رسیده در حالی که سال گذشته این عدد ۷ هزارو ۱۲۰ نفر ثبت شد که نشان از افزایش بازدید بیش از ۵۰ درصدی بازدید از موزه‌ها دارد.

وی گفت: این رقم نشانگر تاثیر آگاه سازی و تبلیغ آثار موزه‌های استان مرکزی در طول سال و ترقیب گردشگران به بازدید از آثار شاخص استانی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.