رئیس پلیس فتای استان مرکزی مطرح کرد؛

نکات فضای مجازی در سفر‌های نوروزی

رئیس پلیس فتا استان مرکزی هشدارداد: مسافران نوروزی مراقب اطلاعات خصوصی در فضای مجازی باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرگرد احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به نکاتی از به مردم به خصوص مسافران نوروزی توصیه کرد در فضای مجازی مراقب امنیت اطلاعات خصوصیشان باشند.

سرگرد  آنقی خطاب به مسافران نوروزی گفت:

  1. انتشار عکس‌های سلفی در تعطیلات نوروز در فضای مجازی می‌تواند نشان دهنده مکانی باشد که در آن حضور دارید.
  2. ثبت موقعیت مکانی بر روی تصاویر می‌تواند گویای عدم حضور در منزل یا محل کار باشد واین فرصتی برای سوء استفاده افراد فرصت طلب می‌باشد.
  3. در صورت استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی همچون هتل‌ها سعی کنید از اتصال به اینترنت‌های باز (بدون ورود رمز عبور و اتصال و رمز مشتری) خودداری نمایید و در صورت ضرورت و استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی دقت و حساسیت بیشتری داشته و در صورت امکان از انتشار و ورود اطلاعات مهم و خصوصی در این مکان‌ها خودداری نمایید.
  4. در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با پلیس در میان بگذارید.
  5. با رعایت نکات کوچک، اما مهم شامل عدم ورود اطلاعات خصوصی در کامپیوتر‌های عمومی، تهیه بلیط رفت و برگشت از طریق سایت‌های معتبر و عدم استفاده از اینترنت‌های رایگان در طول سفر می‌توانیم امنیت خود و خانواده را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ ج

تو. صیه‌های پلیس فتا استان مرکزی به مسافران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.