سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس برای ششمین سال پیاپی، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در اسکان نوروزی فرهنگیان شد.

عبدالرسول احمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در نوروز ۹۷، بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در ستاد‌های اسکان نوروزی آموزش و پرورش سراسر کشور اسکان داده شده اند که استان فارس با پذیرش بیش از ۶۰۸ هزار مسافر در این مدت، رکوردار بیشترین جذب مسافر بوده است.

رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس افزود: بر اساس همین آمار بعد از فارس استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، گیلان، یزد، مازندران، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان و کردستان به ترتیب بیشترین پذیرش مسافران فرهنگی را از آن خود کردند.

احمدی تصریح کرد: با پایان کار ستاد اسکان نوروزی در مدارس فارس، در مجموع ۶۰۸ هزار و ۵۱۴ نفر در قالب ۱۶۹ هزار خانواده و بیش از یک میلیون ۸۲۵ هزار نفر روز، در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: امسال در استان ۱۳ هزار و ۴۷۲ کلاس درس در قالب بیش از یک هزار و ۶۸۰ مدرسه استان برای اسکان زائران و مهمانان فرهنگی در نوروز پیش بینی شده بود.

احمدی بیان کرد: علاوه بر مدارس و کلاس‌های درس، ۳۶ سالن ورزشی، ۳ خوابگاه دانشگاهی، ۳ خوابگاه دانش آموزی، ۳ خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب نیز در تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان بودند.

رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: در نوروز ۹۷، اسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی در استان فارس و شیراز در سه گروه «ویژه، الف و ب» شامل ۴۸۰ کلاس ویژه، ۴ هزار و ۹۶۲ کلاس گروه الف و ۸ هزار و ۳۰ کلاس گروه ب انجام شد.

وی تصریح کرد: خوابگاه‌های دانش آموزی و دانشجویی به عنوان گروه ویژه دارای امکانات تخت خواب، پتو، فرش، یخچال، تلویزیون و حمام بود، مدارس و کلاس‌های گروه الف. دارای تمامی امکانات به جز تخت خواب و گاهی تلویزیون بود و در گروه ب، امکانات یخچال و تلویزیون به صورت مشترک وجود داشت و سایر امکانات نیز به جز تخت خواب در اختیار مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی قرار می‌گرفت.

احمدی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات، این میزان آماده سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس در خصوص ظرفیت پذیرش میهمان در شیراز نیز اظهار کرد: در شهر شیراز ۵۷۰ مدرسه با ظرفیت ۵ هزار ۱۵۰ کلاس، ۵ خانه معلم با تخصیص ۱۲۰ اتاق، ۵ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت ۴۰۰ تخت، ۳ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۶۰۰ تخت، ۸ سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان بود.

احمدی ادامه داد: در استان ۶۸ پایگاه و در شیراز نیز ۵ پایگاه استقبال و پذیرش میهمانان نوروزی فرهنگی دایر بود و ۳ هزار نفر عوامل اجرایی نیز از ۲۸ اسفند تا ۱۲ فروردین آماده پذیرش و استقبال و اسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی در مدارس و اماکن متعلق به آموزش و پرورش استان بودند.

رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس افزود: فعالیت ستاد اسکان در آموزش و پرورش فارس به صورت شبانه روزی بود.
احمدی گفت: امسال فرهنگیانی که قصد سفر به شیراز و استان فارس را داشتند می‌توانستند با مراجعه به سامانه مهمانان فرهنگی به آدرس اینترنتی eskan.medu.ir نسبت به رزرو محل اسکان اقدام کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مدرسه در حالت عادی مکان مناسبی برای اسکان فرهنگیان نیست گفت: آموزش و پرورش تلاش کرد در ایام نوروز با توجه به حجم زیاد مسافران بخصوص فرهنگیان و کمبود فضا‌های اقامتی با نرخ‌های مناسب، از ظرفیت موجود برای کمک به فرهنگیان استفاده کند.

اتهای پیام/ن

اسکان مسافران نوروزی در مدارس فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.