استاندار خراسان رضوی گفت: با وجود رشد تردد‌ها و مسافران جاده‌ای خوشبختانه آمار تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در خراسان رضوی کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

کاهش ۱۲ درصدی آمار تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رشیدیان افزود: از ۲۵ اسفندماه تا پایان روز ۱۲ فروردین ماه در مجموع سه میلیون و ۳۶۲ هزار نفر در اماکن اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، میهمانپذیر، خانه مسافر، کمپ‌ها و مدارس و ... اسکان یافتند.

وی تصریح کرد: به طور متوسط میزان شب خواب زائران و مسافران استان در ایام نوروز امسال ۳.۵ شب اقامت بوده است که نسبت به همین زمان در سال قبل رشد خوبی دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری جشن‌های نوروزگاه در مشهد و نقاط مختلف استان اعم از شهر و روستا، راه اندازی اتوبوس‌های گردشگری، برگزاری نمایشگاه دایمی صنایع دستی و گردشگری، فضای با نشاط در شهر‌ها و مسیر‌های استان است.

رشیدیان ادامه داد: بیش از ۵۰ نوروزگاه در استان برگزار شد که خود عاملی موثر در افزایش ماندگاری زائران بود.

وی تصریح کرد: با اطلاع رسانی مناسبی که از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان در این مدت انجام شد، دومیلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز فقط از آثار تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند.

استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس آمار‌ها در حوزه جابه جایی مسافران با ناوگان هوایی کاهش داشته ایم، اما در حوزه جاده‌ای شاهد افزایش مسافران نوروزی هستیم و در این مدت حدود ۱۱ درصد مسافران و زائران ورودی به استان با وسایط نقلیه شخصی سفر کرده اند.

رشیدیان گفت: با وجود رشد تردد‌ها و مسافران جاده‌ای خوشبختانه آمار تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در استان، کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

انتهای پیام// ف. غ

 

کاهش آمار تصادفات در محورهای خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.