معاون فنی حفاظت از محیط زیست استان یزد بر همکاری مردم با نیروهای یگان حفاظت در روز انس با طبیعت تاکید کرد .

توصیه های محيط زيستی در روز انس با طبیعت در استان یزدبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،اکبری معاون فنی حفاظت از محیط زیست استان یزد گفت: شهروندان حتی الامکان از رفتن به مراتع و توقف کردن خودرو روی گیاهان خودداری و سعی کنند کمترین ردپا را در طبیعت به جای بگذارند.

اکبری افزود: همشهریان با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از پایمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان خودداری کنند.

وی اشاره کرد : در زمان حضور در طبیعت، تا حد امکان غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشید و در صورت نیاز به آتش، در حد امکان از زغال آماده استفاده و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری کنید.

وی گفت: از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کنید و حتماً خاکستر آتش را با آب و خاک خاموش کنید؛ بهترین کار همراه داشتن گاز پیک نیکی است.

اکبری با تأکید بر اینکه کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود ببرید و در پایان زباله های خود را به محل های جمع آوری زباله منتقل کنید، افزود: از چیدن گل ها و گیاهان خودداری نمایئد.

انتهای پیام/ف

توصیه های محيط زيستی در استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار