رئیس پلیس‌راه استان یزد گفت : هر 33 ساعت یک نفر در جاده‎های استان یزد کشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ سرهنگ احمد مظفری رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به میزان تصادفات جاده‌ای در این استان گفت: در استان یزد از ابتدای تعطیلات تاکنون در هر ۳۳ ساعت یک نفر متوفا داشته‌ایم همچنین در هر پنج و نیم ساعت یک نفر مجروح و هر پنج ساعت یک تصادف در استان یزد صورت گرفته است.

سرهنگ احمد مظفری افزود: در روز‌های پایانی تعطیلات نوروزی باتوجه به افزایش تردد خودرو‌ها در مسیر‌های مواصلاتی استان یزد، تردد خودرو‌های سنگین در مناطق ییلاقی یزد ممنوع است.

وی با اشاره به محدودیت‌های محور‌های استان یزد در روز‌های پایانی تعطیلات، گفت: با توجه به در پیش بودن روز‌های پایانی تعطیلات در محور‌های ییلاقی استان یزد تردد خودرو‌های سنگین ممنوع است و همچنین محور یزد طبس نیز کامیون ممنوع است؛ چنانچه تمام این اقدامات در راستای این است که از تلفات جاده‌ای در استان یزد جلوگیری کنیم.

سرهنگ احمد مظفری افزود: با توجه به در پیش بودن روز طبیعت از رانندگان استدعا می‌شود تا سفر خود را مدیریت کنند و سفر‌های خود را به‌روز‌های پایانی تعطیلات موکول نکنند تا شاهد هر چه کمتر اتفاقات ناگوار در سطح جامعه باشیم چنانچه رانندگان باید توجه داشته باشند تا سفر خود را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا به اوج ترافیک برنخورند.

رئیس پلیس‌راه استان یزد با تأکید بر اینکه رانندگان از گذاشتن سبزه بر روی خودروی خود جدا خودداری کنند، اظهار داشت: از رانندگان خواهشمندیم از حمل مسافر در قسمت بار وانت‌بار‌ها و کامیون‌ها مخصوصاً در محور‌های ییلاقی جدا خودداری کنند.

مظفری بابیان اینکه تردد موتورسیکلت در محور‌های اصلی استان یزد ممنوع است، خاطرنشان کرد: موتورسیکلت‌سواران باید دقت داشته باشند که مزاحمت و مشکل در استان ایجاد نکنند و همچنین ما نیز با استفاده از ظرفیت‌های انتظامی استان، گشت‌های پلیس‌راه استان، گشت‌های راهداری و سایر حوزه‌ها در اختیار مردم هستیم.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: آن چیزی که از اهمیت خاصی برخوردار است، خود رانندگان هستند که بایستی دقت لازم را داشته باشند و از سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز جدا خودداری کنند؛ چنانچه خود رانندگان باید ضامن سلامتی خود باشند تا سالم به مقصد برسند.

وی با اشاره به دوربین‎‎های کنترل سرعت مستقر در جاده‎‎ها، عنوان کرد: این دوربین‌ها در تمام نقطه استان یزد فعال هستند و امید است رانندگان سرعت مطمئنه را در رانندگی رعایت کنند؛ همچنین باید توجه داشت که واژگونی خودرو‌ها بیشترین حوادث را در استان یزد رقم‌زده است که کاهش این واژگونی‌ها درگرو ضوابطی است که از سوی رانندگان باید رعایت شود؛ همچنین این کاهش واژگونی و تلفات درگرو حواس سرنشینان نیز است.

رئیس پلیس‌راه استان یزد با تأکید بر اینکه رانندگان در حین رانندگی به‌هیچ‌وجه از تلفن همراه استفاده نکنند، خاطرنشان کرد: امید است رانندگان با رعایت قانون راهنمایی و رانندگی در این ایام خجسته و مبارک با اشتباه بسیار کوچک دچار مشکل نشده و این ایام را به کام خود و دیگران تلخ نسازند.

انتهای پیام/ی

واژگونی خودرو‌ها بیشترین حوادث در استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.