سازمان جدایی طلب باسک موسوم به اتا در بیانیه‌ای اعلام کرد در شرف آن است تا به گفتگوی اعضای خود در زمینه انحلال این سازمان پایان دهد.

احتمال انحلال سازمان جدایی‌طلب باسک در تابستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان جدایی طلب باسک موسوم به اتا در بیانیه‌ای که روزنامه اینترنتی گارا آن را منتشر کرد روز یکشنبه اعلام کرد در شرف آن است تا به بحث و گفتگوی اعضای خود در زمینه انحلال سازمان جدایی طلب باسک پایان دهد.

سازمان جدایی طلب باسک که کشته شدن ۸۲۹ نفر در اسپانیا و فرانسه تا سال ۲۰۱۰، به آن نسبت داده می‌شود در این بیانیه افزود: «این رویارویی چندین دهه طول کشید و­ طی سال‌های اخیر ما تلاش کردیم در فاصله چهار دهه مبارزه مسلحانه، این دوره را پشت سر بگذاریم.»

اتا در سال ۲۰۱۱ سرانجام از اقدامات خشونت بار دست برداشت و در آوریل ۲۰۱۷، خلع سلاح خود را اعلام کرد. این سازمان جدایی طلب از بحث و گفتگو در خصوص آینده این سازمان خبر داد و سپس در ماه فوریه تایید کرد از اعضای خود خواسته است تا برای انحلال و یا عدم انحلال اتا رای گیری کنند. بنابر اعلام منابع خبری مختلف این انحلال احتمالا قبل از تابستان صورت می‌گیرد. اتا در سال ۱۹۵۹ در زمان دیکتاتوری فرانسیسکو فرانکو در اسپانیا ایجاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار