پایگاه «گلوبال ریسرچ» در گزارشی از دلایل قاطعی سخن گفت که نقش آمریکا و عربستان در تامین تسلیحاتی داعش در عراق و سوریه را ثابت می‌کنند.

گلوبال ریسرچ پشت پرده کمک تسلیحاتی آمریکا و عربستان به داعش را فاش کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه پژوهشی "گلوبال ریسرچ" در گزارشی اذعان کرد که دلایل قاطعی درباره نقش آمریکا و عربستان در تسلیح گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه وجود دارد.

این پایگاه همچنین در گزارش خود از نقش دلالان ترکیه‌ای در تامین مواد شیمیایی برای تروریست‌های داعش پرده برداشت.

گلوبال ریسرچ در این گزارش تاکید کرده است که دلایل قاطعی وجود دارد که نشان می‌دهد تسلیحاتی که آمریکا و عربستان از کشورهای اروپای شرقی خریداری کردند به جای استفاده در این کشورها در اختیار داعش قرار گرفته‌اند.

این پایگاه همچنین می‌افزاید که آمریکا و عربستان از طریق بازار سیاه نیز اقدام به خرید اسلحه برای تروریست‌های داعش کرده‌اند.

گلوبال ریسرچ برای اثبات ادعای خود به عنوان نمونه به گزارش دولت بلغارستان استناد می‌کند که می‌گوید موشک‌های 40 میلیمتری PG-7T آن با واسطه یک شرکت آمریکایی به وزارت دفاع آمریکا فروخته شدند اما بعدها از پایگاه‌های داعش در حسکه سوریه سر در آوردند. 

طبق گزارش این پایگاه، مواد شیمیایی که از سوی داعش در ساخت بمب و دیگر تسلیحات انفجاری به کار رفته است نیز از طریق دلالان ترکیه‌ای خریداری شده و این ادعا با مشاهده شماره سریال‌های بسته‌های حاوی این مواد قابل اثبات است. 

گلوبال ریسرچ پیشتر نیز در گزارشی با عنوان «جنگ کثیف علیه سوریه / واشنگتن از داعش حمایت می‌کند» با استناد به منابع معتبر و متعدد، اعلام کرده بود که آمریکا بازی دوگانه‌ای را در منطقه در پیش گرفته است و با وجودی که منکر این مسئله است، تردیدی وجود ندارد که از گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و سایر نقاط منطقه، حمایت می‌کند.

علاوه بر گزارش گلوبال ریسرچ، گزارش‌های متعدد دیگری نیز وجود دارند که نشان می‌دهند نیروهای آمریکایی در سوریه تروریست‌های داعش را با بالگرد از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار