فرماندار شهرستان زابل گفت: ۷۸ نفر براثر طوفان شب گذشته به مراکز درمانی و بیمارستان‌های شمال استان مراجعه کردند که ۳۶ نفر آن‌ها در بیمارستان بستری شدند.

هوشنگ ناظری فرماندار شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : تاکنون براثر طوفان و گردوخاک ناشی از آن ۷۸ نفر در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون آسیب دیدند که ۳۶ نفر آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری و ۴۲ نفر نیز به‌صورت سرپایی درمان شدند.

 فرماندار ویژه زابل گفت: ۲۹ نفر در اثر حمله‌های تنفسی به مراکز درمانی شمال استان مراجعه کرده‌اند که ۲۰ نفر به‌صورت سرپایی درمان شدند و ۹ نفر به دلیل نیاز به مراقبت بیشتر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی در ادامه بابیان اینکه از دیشب تاکنون ۲۰ نفر نیز در ارتباط با طوفان گردوخاک و بیماری‌های قلبی به بیمارستان‌های شمال استان مراجعه کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۸ نفر در بیمارستان‌ها بستری و ۱۲ نفر نیز به‌صورت سرپایی درمان شدند.

ناظری گفت: ۲۵ بیمار ناشی از حوادث ترافیکی در زمان وقوع طوفان تا ظهر امروز به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که به علت نیاز به مراقبت بیشتر ۱۹ نفر آن‌ها بستری و ۶ نفر نیز به‌صورت سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: بیماران چشمی بخش دیگر مراجعین به مراکز درمانی بودند که خوشبختانه هیچ بیمار چشمی از دیشب تاکنون بستری نشده است. البته چهار بیمار به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی  با اشاره به روند رو به بهبود شرایط هوا در زابل گفت: بیشینه سرعت طوفان از دیشب تا امروز به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوخاک حاصل دید افقی در شهر را ۷۰۰ متر کاهش داد.

ناظری ادامه داد: وضعیت کیفیت هوا در شهر زابل با حداکثر میزان ذرات معلق به ۲.۵ برابر شرایط بحران و بیش از ۷ برابر شرایط نرمال رسید که با کاهش شدت باد این شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.

براساس اعلام هواشناسی وزش طوفان و گردوخاک در شمال استان سبب شده تا غبار غلیظ دید افقی در زاهدان را به ۱۲۰۰ متر رسانده و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به بیش از ۵ برابر حد مجاز برسد.

این گزارش می‌افزاید: طوفان در شمال استان موقتی بوده و بعدازظهر و شب به‌تدریج فروکش خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

طوفان شن در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار