کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد نسبتا شدید از سمت جنوب غرب در روز جمعه در نواحی مرکزی، غرب و جنوب شرق استان موجب بروز پدیده گردوخاک می‌شود.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی در حال حاضر جوی نسبتا آرام در استان سیستان و بلوچستان حاکم است.

وی با اشاره به اینکه طی روز پنج شنبه آسمان در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان قسمتی ابری پیش بینی می‌شود، افزود: در روز جمعه در نواحی مرکزی، غرب و جنوب شرق استان و محور‌های مواصلاتی «زاهدان-بم» و «ایرانشهر-بم» و «زاهدان-نهبندان» وزش باد نسبتا شدید از سمت جنوب غرب سبب بروز پدیده گرد و خاک می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این شرایط با شدت کمتر در روز شنبه نیز ادامه دارد، گفت: طی این مدت پدیده غالب در استان روند افزایشی دما است به گونه‌ای که گرمای هوا تا روز شنبه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: وزش باد نسبتا شدید شمالی در روز یکشنبه هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان سبب بروز پدیده گرد و خاک، کاهش دید و کاهش موقتی ۱۰ درجه‌ای دما در این مناطق می‌شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه دریای عمان طی سه روز آینده نسبتا آرام است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان و مهرستان با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد و راسک با حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند.

انتهای پیام/ع

وزش باد در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار