فرماندار کمروف روز یکشنبه اعلام کرد در پی وقوع آتش‌سوزی اخیر در یک مرکز خرید در روسیه، از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، فرماندار منطقه کمروف روسیه که روزهای گذشته یک حادثه آتش‌سوزی گسترده در آن به مرگ بیش از 60 نفر انجامید، گفت از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

وی روز یکشنبه در پیامی ویدیویی که در وب‌سایت دولتی-محلی کمروف منتشر شد گفت در پی این حادثه مرگبار، استعفای وی «آگاهانه و تنها تصمیم درست است.»

در پی این آتش سوزی، هزاران نفر از اهالی کمروف دست به تظاهرات زدند و خواستار برکناری مقامات محلی این منطقه شدند.

معترضان روز سه‌شنبه در یکی از میادین کمروف تجمع و اعلام کردند گزارش‌های رسمی منتشر شده درباره آتش‌سوزی در مرکز خرید «وینتر چری» را نمی‌پذیرند.

آمار رسمی قربانیان این حادثه، 64 نفر اعلام شده است با این حال، تظاهرکنندگان ادعا کرده اند تعداد کشته شدگان در این حادثه از این تعداد بیشتر بوده است. آن‌ها همچنین ادعا کردند شمار امدادرسان‌ها که در صحنه این حادثه حاضر شدند از آمار رسمی کمتر بوده است.

معترضان روز سه‌شنبه با سر دادن شعارهایی خواستار استعفای فرماندار کمروف شدند.

بازرسان در روزهای گذشته اعلام کردند درهای اضطراری این مرکز خرید مسدود بوده اند، زنگ هشدار مشکل داشته است و بلندگوهای اطلاع رسانی آن نیز خاموش بوده اند. گزارش‌هایی درباره کودکانی که در سینماهای این مرکز خرید گرفتار شده بودند نیز منتشر شده است.

رسانه‌های محلی اعلام کردند کارمندان سینما برای جلوگیری از ورود افراد فاقد بلیت به داخل سالن‌های اصلی، به طور معمول درهای آن را از بیرون قفل می‌کرده اند. هنگام وقوع این حادثه، کودکان بسیاری همراه با والدینشان برای تماشای یک فیلم کودکان در این سالن حضور داشته اند. بر اساس آمار رسمی منتشر شده، دستکم 41 کودک در این حادثه جان باختند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت این حادثه به دلیل قصور رخ داده است که پیامدهای کیفری به همراه دارد و افزود افرادی که در وقوع این حادثه مرگبار مسئول شناخته شوند، مجازات خواهند شد.

انتهای پیام/

فرماندار کمروف روسیه استعفا می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار