دریاچه مخرگه به خاطر شفافیت و انعکاس بی عیب و نقص آسمان در روی سطحش، لقب بزرگ ترین آینه طبیعی ایران رابه خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علی حسین پور فعال حوزه گردشگری شهربابک گفت : در استان کرمان و در نزدیکی شهر بابک یکی از زیباترین پدیده های طبیعی ایران به نام دریاچه مخرگه واقع شده است، جایی که به خاطر شفافیت و انعکاس بی عیب و نقص آسمان در روی سطحش، لقب بزرگ ترین آینه طبیعی ایران را گرفته است.
وی افزود : بعضی ها این دریاچه را آینه ی طبیعی بولیوی در ایران نامیده اند جایی که زمین و آسمان به هم می رسد و تصویر آسمان در روی دریا باعث شده تا آسمان در این منطقه ۲ بار دیده شود.

بزرگ ترین آینه طبیعی ایران در شهربابک

حسین پور گفت : یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شهربابک دریاچه مخرگه است که در واقع دریاچه ی نمک است که به دریاچه ی چاه زنگار هم معروف است
وی افزود : مخرگه ۲۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و آب خود را از مسیل ها و روخانه هایی می گیرد که در موقع بارش باران جریان پیدا می کند طول این دریاچه ۷ کیلومتر و عرض آن ۵٫۵ کیلومتر است.

بزرگ ترین آینه طبیعی ایران در شهربابک

حسین پور گفت : این دریاچه اصلا عمیق نیست و جالب است بدانید که در عمیق ترین نقطه فقط ۳۰ سانتیمتر عمق دارد

وی افزود : با توجه به اینکه دریاچه مخرگه آب خود را از بارش آب باران می گیرد و بعد از هر بارش باران آبگیری می شود بابراین فقط در مواقعی که باران باریده باشد و آب آن به اندازه ی کافی و نرمال رسیده باشد باید منتظر دیدن این آینه ی طبیعی شگفت انگیز باشید.

بزرگ ترین آینه طبیعی ایران در شهربابک


حسین پور گفت : در صورتی که بخواهید این دریاچه را از نزدیک ببینید باید تا قبل از شروع ماه شهریور به آن جا سفر کنید. اگر بعد از این فصل به این دریاچه بروید با یک نمک زار وسیع و گسترده و خالی از آب روبرو می شوید که آینه ای هم در کار نیست.

بزرگ ترین آینه طبیعی ایران در شهربابک


این دریاچه در ۳۲ کیلومتری جنوب شهر بابک، در دشت وسیع ریگ سفید قرار گرفته است.
انتهای پیام/ی

دریاچه ای زیبا در شهربابک

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار