معاون اول رییس جمهور ،گفت : معنای حمایت از تولید داخل این است که باید به توانمندی کشور در اجرای طرح های بزرگ صنعتی توجه شود.

توجه به توانمندیهای داخلی در اجرای طرحهای بزرگ صنعتی ضروری است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور،در جلسه بررسی مشکلات و موانع توسعه آذربایجان شرقی در تبریز افزود : علاوه بر مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از کالای داخلی، در اجرای طرح های بزرگ صنعتی که از طریق فاینانس انجام می شود، استفاده از توانمندی داخلی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: البته مقصود از حمایت از کالای ایرانی این نیست که هر محصولی با هر کیفیتی به مردم داده شود بلکه باید محصولات از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار شود و رقابت در بازار نیز وجود داشته باشد.


جهانگیری ادامه داد: زمانی توانمندی داخلي در حد احداث سکوی نفتی هزار تنی بود اما امروز قادر هستیم سکوی نفتی 20 هزار تنی، کارخانه و نیروگاه احداث کنیم و نباید این توانمندی وسیعی که در کشور ایجاد شده نادیده گرفته شود.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به جایگاه و اهمیت آذربایجان شرقی تصریح کرد: این استان یکی از کانونهای اصلی توسعه کشور است و کارکرد ملی دارد از این رو مسائل آن نیز باید ملی دیده شود و باید برای حل و فصل مسائل آن نیز کمک کنیم.


وی همچنین با اشاره به اهمیت رویداد بين المللي تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 ، این رویداد را فرصتی بزرگ برای معرفی تبریز در عرصه بین المللی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید تمرکز ویژه ای بر بخش ها و طرح هاي مهم تبریز که می‌توانند نقش پیشران ایفا کنند معطوف شود تا مانند لوکوموتیو سایر بخش ها به دنبال آن به حرکت درآیند.


معاون اول رییس جمهور توجه به طرح های بزرگ در آذربایجان شرقی نظیر مترو تبریز را پراهمیت خواند و گفت: در کلان شهری مانند تبریز نمی توان مترو را نادیده گرفت و این ظرفیت باید به عنوان یک اولویت جدی برای مردم دیده شود البته بودجه دولت محدودیت دارد و برای تکمیل خطوط مترو در تبریز، باید از روش ها و راهکارهای دیگر استفاده شود.


جهانگیری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم واحدهای صنعتی بزرگ مثل تراکتورسازی با واردات دچار آسیب شوند، افزود : واحدهای صنعتی بزرگ نظیر تراکتورسازی باید در کشورهای همسایه نمایندگی و تولید داشته و به کشورهای هدف صادرات داشته باشند.


وی یکی از ظرفیت های استان آذربایجان شرقی را وجود بخش خصوصی فعال دانست و گفت: از مهمترین ویژگیهای تبریز این است که بخش خصوصی مصمم و با تجربه دارد.


در این جلسه استاندار آذربایجان شرقی و برخی مدیران اجرایی استان گزارشی از وضع حوزه مسئولیت خود در بخش های پتروشیمی، پالایشگاه، مترو، اشتغال روستایی، آب و کشاورزی ارائه کردند و ضمن تشریح مشکلات و چالش های موجود، به بیان پیشنهادات خود پرداختند.


معاون اول رییس جمهور امروز در سفر نوروزی به تبریز از مناطق تاریخی و موزه ها هم بازدید کرد.

 

انتهای پیام/

 

ضرورت توجه به توانمندیهای داخلی در اجرای طرحها

برچسب ها: گردشگری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.