استاندار آذربایجان شرقی گفت: صادرات محصولات مختلف از بناب به کشور‌های دیگر، نشانه رشد و توسعه شتابان این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری بناب گفت:: در ۱۱ گذشته ۷۰ هزار تن انواع محصولات از بناب به سایر مناطق جهان صادر شده است که این میزان صادرات حدود ۶۰ میلیون دلار برای کشور درآمد زایی داشته است.

وی اخاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی در صادرات غیر نفتی با ۱.۵ میلیون دلار درآمد سالانه، از استان‌های پیشتاز کشور در این حوزه محسوب می‌شود.

استاندار به شرایط تبدیل شهر بناب به شهرستان ویژه و همچنین تبدیل برخی از روستا‌های بناب به شهر اشاره کرد و گفت: برخی از روستا‌های بناب ۷ هزار نفر جمعیت دارند و در گذشته مشکلاتی در شهر شدن بعضی از روستای استان وجود داشت که این مشکل حل شده است.

خدابخش حل مشکل مجتمع فولاد بناب را برای استفاده از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی این شهرستان لازم دانست و گفت:: این مجتمع با ظرفیت واقعی خود کار نمی‌کند و ما تلاش می‌کنیم ظرفیت اشتغال در آن را به ۳ هزار نفر برسانیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به مطالبات اساسی مردم این شهرستان اشاره کرد و افزود: دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تبدیل بناب به شهرستان ویژه دریافت شده و برای احداث پتروشیمی بناب نیز در مرحله جذب سرمایه گذار هستیم.

ضیاء اله اعزازی ادامه داد: اهالی روستای قره چپق بناب از کشت پیاز دست کشیده اند، اما اعتبار لازم برای تجمیع چاه‌های کشاورزی هنوز هم تامین نشده و ساکنان این روستا با مشکل جدی اشتغال مواجه هستند.

در جلسه شورای اداری بناب امین رفیعی به عنوان فرماندار جدید بناب معرفی و از خدمات، ولی اله فرج الهی تجلیل شد.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی طرح توسعه ۲ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان بناب به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل: توسعه واحد تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان شامل ۶ دستگاه سیلوی فلزی ۶ هزار تنی و دستگاه اکسترودر و خط تولید پودر جوشکاری کارخانه فولاد بود که در مجموع با هزینه ۱۱۵ میلیارد ریال اجرا و زمینه اشتغال برای ۶۰ نفر را فراهم کرده است.

 

انتهای پیام/ش

بهره برداری از۲ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان بناب

برچسب ها: اشتغال ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.