مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: از 25 اسفند 96 تاکنون، دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات، 422 هزارو 377تردد وسایل نقلیه را در محورهای ارتباطی جنوب کرمان به ثبت رسانده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود جمیلی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با توجه به آمار ثبت شده ی دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلفات در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان به ترتیب بیشترین حجم تردد در محور جیرفت ـ کهنوج و بلعکس با 50 هزارو 901تردد، محور جیرفت ـ دلفارد و بلعکس با 30هزارو 415 تردد و محور درب بهشت ـ بافت و بلعکس با 29هزارو 496 بوده است.

وی افزود: بیش از422 هزارو  377تردد وسایل نقلیه از 25 اسفند۹۶ تاکنون در محورهای ارتباطی جنوب کرمان ثبت شده است.

جمیلی با بیان اینکه این حجم تردد در 18محور که مجهز به دوربین نظارت تصویری هستند، ثبت شده است، تصریح کرد: در حال حاظر 9 دوربین ثبت تخلف و 5 دوربین نظارت تصویری در محورهای جنوب استان کرمان فعال است که در سال جدید 15دوربین نظارت تصویری جدید به مجموع دوربین های موجود در محورها اضافه می شود.

 وی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت های حوزه راهداری و حمل ونقل برای خدمات رسانی بهتر به مردم و مسافران نوروزی استفاده شده است، یادآور شد: مردم و رانندگان نیز باید با رعایت قانون در این ایام و شلوغی تردد در محورها راهداران را در خدمات رسانی بهتر یاری کنند.

جمیلی گفت: دوربین های ثبت تخلفات و نظارت تصویری در محورهای ارتباطی برای ایمنی بیشتر تردد مردم و مسافران فعال و راه اندازی شده است و رانندگی در محورهای ارتباطی بین شهری و توجه به قانون و رعایت سرعت مطمئنه و در کنار آن نقش نظارتی این دوربین ها بر رانندگان می تواند سفری ایمن را به همراه داشته باشد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از ثبت لحظه ای تخلفات رانندگان توسط دوربین‌های ثبت تخلفات خبر داد و خطاب به رانندگان گفت: افرادیکه به گمان اینکه در طول مسیر و حد فاصل بین دو دوربین می توانند هرچه که بخواهند با سرعت برانند و سپس در زیر دوربین ها سرعت را کاهش دهند بدانند از لحظه عبور خودرو از زیر دوربین میزان سرعت و عکس خودرو در سامانه ثبت و به محض عبور از دوربین بعدی میزان سرعت طی شده محاسبه و در صورت تخطی از سرعت مجاز تخلف ثبت و اعمال قانون الکترونیکی صورت می گیرد.

جمیلی افزود: رانندگانی که در زمان دریافت پلاک خودرو شماره همراه خود را ارائه داده باشند به محض ثبت تخلف پیامک جریمه برای راننده ارسال می شود و در برخی موارد هم پس از 10روز پیامک تخلف به راننده اعلام می شود.

انتهای پیام/ب

اجرای طرح راهداری نوروزی در جنوب کرمان

برچسب ها: راهداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.