فرماندار نایین از اسکان بیش از 40هزار نفر مسافرنوروزی در شهرستان نایین خبر داد.

محمود جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: شهرستان نایین دارای پیشینه چندین هزارساله تاریخی است که این تاریخ، فرهنگ و هویت ملی جزو شناسنامه و ارزش‌های این شهرستان محسوب شده و از طرفی توسعه شهرستان نایین با وجود این پتانسیل‌ها در گرو توسعه و رونق گردشگری است.

وی ادامه داد: در نوروز امسال همانند سال‌های گذشته برگزاری نوروزگاه شهرستان نایین با هدف معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های تاریخی، گردشگری، فرهنگی، بومی، مفاخر و همچنین مفرح نمودن ایام نوروز برای همشهریان و مسافران عزیز نوروزی برنامه‌ریزی شد.

فرماندار نایین خاطرنشان کرد: برپایی غرفه‌های سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، عرضه محصولات گیاهی و معرفی مفاخر شهرستان نایین در محوطه بناهای تاریخی خانه پیرنیا، خانه فاطمی و مسجد جامع نایین، برپایی نمایش‌های سنتی و بومی منطقه در بناهای تاریخی نایین در ایام نوروز، اجرای موسیقی‌های سنتی و محلی در خانه تاریخی پیرنیا و خانه تاریخی فاطمی و دیگر بناهای تاریخی، راه‌اندازی قطار گردشگری، برنامه وی‍ژه جشنواره ریگاره در مدرسه تاریخی عبرت محمدیه شامل نمایش‌های سنتی عرصه محصولات و سوغات بومی، جنگ‌های شادی، برنامه‌های فرهنگی  هنری و مسابقات، موسیقی محلی از جمله برنامه‌های نوروزی در شهرستان نایین است.

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری جشنواره و مسابقه غذاهای محلی در بافت تاریخی شهر نایین،  برگزاری جشنواره و مسابقه صنایع دستی و هنرهای سنتی در مجموعه  مسجدجامع و خانه تاریخی پیرنیا، برگزاری جشنواره و مسابقه بازی‌های محلی و بومی دربناهای تاریخی از دیگر برنامه‌های نوروزی امسال شهرستان نایین بوده است.

جمالی تصریح کرد: در مجموع در ایام نوروز امسال و تاکنون، حدود 17هزار نفر را در سطح مدارس شهرستان نایین اسکان داده‌ایم و در مجموع در قالب مدارس، هتل‌ها، خانه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیرها، کمپ‌ها و چادرها، بیش از 40هزار نفر مسافر در شهرستان نایین سکنی گزیده‌اند.

وی با اشاره به تاریخی بودن شهرستان نایین و وجود هزار و 200 اثر تاریخی مهم در آن افزود: در این ایام بیش از 12هزار بازدید از چهار اثر شاخص تاریخی شهرستان شامل موزه مردم‌شناسی پیرنیا نایین، مسجد جامع نایین، آسیاب ریگاره محمدیه و خانه تاریخی فاطمی صورت گرفته که در مجموع از آثار تاریخی نایین حدود 150هزار بازدید گزارش شده است.

فرماندار نایین تاکید کرد: همچنین با احیای بازار تاریخی نایین، بازگشایی غرفه‌های این بازار تاریخی و عرضه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، ‌محصولات بومی و هنری در این غرفه‌ها در دستور کار قرار گرفت که با استقبال پرشور مسافران نوروزی نیز مواجه شد.

 

انتهای پیام/م

 

اسکان مسافران نوروزی در نائین

برچسب ها: فرمانداری ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار