امام‌جمعه موقت بجنورد گفت : اعتکاف وسیله‌ای برای تقویت ایمان و تقوای الهی است و بعد از انقلاب یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ ظهر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی موسوی جاجرمی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به آغاز ایام البیض گفت: اعتکاف وسیله‌ای برای تقویت ایمان و تقوای الهی است و بعد از انقلاب یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و قبل از انقلاب چنان اعتکافی وجود نداشت.
وی افزود: ایام ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب بهترین وقت برای اعتکاف است که از امشب شروع‌شده و عده‌ای از جوانان خودشان را آماده کرده‌اند.
امام‌جمعه موقت بجنورد داد: اعتکاف فرصتی برای خودسازی جوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی است و البته به حمدالله موفق نشدند نسل سوم و چهارم را از انقلاب جدا کنند.
موسوی جاجرمی همچنین با اشاره به ولادت امام علی (ع) مطرح کرد: امشب جشن بزرگی است و سالروز یکی از بهترین بندگان خدا به دنیا آمده است و ولادت این حضرت در خانه خدا صورت پذیرفت و سه شبانه‌روز این مادر در خانه کعبه به سر بردند تا سرانجام با نوزادشان علی علیه‌السلام مولود کعبه بیرون آمدند.
امام‌جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه حضرت علی (ع) اولین مردی بودند که به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) ایمان آوردند، افزود: این حضرت تمامی جنگ‌های صدر اسلام وجود داشتند و در جریان جنگ خندق امام علی (ع) اولین کسی بودند که جواب گزافه‌گویی‌های عمرو بن عبدود را داده و اسلام را نجات دادند و در جنگ خیبر ایشان با قدرت رحمانی درب قلعه خیبر را از جا کندند.
امام جمعه موقت بجنورد ضمن اشاره به ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی تصریح کرد: امام خمینی (ره) با مدیریت زیرکانه فرمودند: بعد از پیروزی انقلاب مردم باید آزادانه نوع حکومت را مشخص کنند لذا مردم در سال ۵۸ به پای صندوق‌های رای آمدند و روز ۱۲ فروردین روز باشکوه نتایج انتخابات بود و مردم ۹۸.۲ درصد به نظام جمهوری اسلامی در ایران رای دادند و توطئه‌های دشمنان بی ثمر ماند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی جاجرمی ادامه داد: نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار با اهمیت بود چراکه تمام اقشار مردم اعم از کارگر، مهندس، شیعه، سنی و از همه اقوام و مذاهب در این انقلاب شرکت داشتند و این مهم سبب تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های کشور‌های دیگر شد.
امام جمعه موقت شهرستان بجنورد در پایان با اشاره به وفات حضرت زینب (س) اضافه کرد: حضرت زینب (س) نمونه صبر، ایستادگی، بصیرت، ولایت مداری و عبودیت است همچنین آن حضرت (س) هم مادر شهید و هم خواهر شهید است چراکه در خانه عصمت و طهارت تربیت یافته است لذا شایسته است حرمت وفات آن حضرت (س) در روز ۱۳ فروردین نگه داشته شود.
امام‌جمعه موقت بجنورد بیان کرد: خدا را شاکریم که زیر سایه هدایت و رهبری مقام معظم رهبری هستیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک جهان را از ظلم اسرائیل رهایی ببخشیم.
انتهای پیام/آ


ایراد سخنان امام جمعه موقت بجنورد در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.