سخنگوی پیشین کاخ‌سفید در مصاحبه‌ای گفت افرادی که به تازگی از دولت آمریکا اخراج شده‌اند، با ترامپ رابطه خوبی نداشته‌اند.

اسپایسر: برای دوام آوردن در کاخ‌سفید باید با ترامپ رابطه نزدیک داشته باشیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت واشنگتن اگزمینر، شان اسپایسر، سخنگوی پیشین کاخ سفید در مصاحبه‌ای با روزنامه اماراتی «نشنال» از اهمیت رابطه نزدیک با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مشاوران ارشد وی برای کارمندان کاخ سفید گفت. شان اسپایسر گفت رابطه نزدیکی با ترامپ را داشته است و به خواست خود از سمتش کناره‌گیری کرده است.

هنگامی که در این مصاحبه از وی درباره اخراج رکس تیلرسون، وزیر خارجه برکنار شده دولت ترامپ، پرسیده شد، اسپایسر پاسخ داد: «رکس مرد بسیار خوبی است اما مشخص بود او و رئیس جمهور با یکدیگر اختلاف نظرهایی داشتند.»

وی افزود: «اگر می‌خواهید به عنوان نماینده دولت فعالیت کنید، باید روابط نزدیکی با رئیس جمهور داشته باشید.»

رسانه‌ها در انتشار اخبار مبنی بر اخراج کارکنان کاخ سفید، بارها به فقدان روابط نزدیک با رئیس جمهور آمریکا اشاره کرده اند.

واشنگتن پست پیش از اخراج مک مستر در گزارشی نوشته بود: «ترامپ اکنون آماده است مک مستر را که هیچ وقت با او همکاری خوبی نداشت، از کاخ سفید اخراج کند.»

همچنین، یو اس اِی تودی پس از اخراج تیلرسون در گزارشی نوشت: «تیلرسون خود را در حلقه بیرونی اطرافیان ترامپ دریافت.»

اسپایسر در مصاحبه خود با روزنامه نشنال درباره مسئله موسوم به «اخبار جعلی» اظهار نظر و ادعا کرد گاهی اوقات رسانه‌ها و گاهی دیگر، کاخ سفید قربانی این اخبار می‌شوند.

اسپایسر گفت: «به نظر من، این مشابه خیابانی دوطرفه است. اخباری وجود دارد که امکان دارد حقیقی بوده باشند؛ اما خبرهای دیگری هم وجود داشته اند که رسانه‌ها در انتشار آن‌ها از منابع موثق نقل نکرده اند... صداقت باید در هر دو طرف وجود داشته باشد.»

بر اساس گفته‌های اسپایسر، تیلرسون، مک مستر و دیوید شولکین، وزیر برکنار شده امور کهنه‌ سربازان، همگی فاقد این روابط نزدیک با رئیس جمهور آمریکا بوده اند.

انتهای پیام/

داشتن رابطه نزدیک با ترامپ ضامن باقی ماندن دولتمردان آمریکایی در کاخ سفید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار