نماینده تجاری روسیه در آمریکا به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد واشنگتن وی را «عنصر نامطلوب» خوانده است.

واشنگتن نماینده تجاری روسیه در آمریکا را «عنصر نامطلوب» خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر استادنیک، نماینده تجاری روسیه در آمریکا به اسپوتنیک گفت واشنگتن وی را «عنصر نامطلوب» خوانده است.

ساختمان نمایندگی تجاری روسیه در واشنگتن یکی از سه دارایی‌های دیپلماتیک روسیه بود که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اقدام متقابل نسبت به تصمیم مسکو مبنی بر کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی، دستور تعطیلی آن‌ها را صادر کرده بود.

استادنیک گفت: «پس از آن‌که در سپتامبر سال گذشته میلادی نمایندگی تجاری روسیه در آمریکا تعطیل شد، تصمیم افزودن نام من به لیست دیپلمات‌های اخراج شده از این کشور، برایم غافلگیر‌کننده نبود.»

نماینده تجاری روسیه گفت وی در یک جلسه با وزرا در مسکو از این تصمیم آمریکا آگاه شده است.

وی هشدار داد: «این اقدامی نامناسب از جانب آمریکاست که روابط میان دو کشور را بیش از پیش بحرانی خواهد کرد.» استادنیک افزود: «اما این به این معنی نخواهد بود که دیپلمات‌های باقی مانده در آمریکا که شرایط دشواری در انتظارشان است، اقدامات خود برای حفظ روابط لازم میان روسیه و آمریکا بر اساس منافع مشترک ملی و جهانی یکدیگر را نادیده خواهند گرفت و یا در تلاش برای تحقق آن کوتاهی خواهند کرد.»

آمریکا روز دوشنبه و برای نشان دادن همبستگی خود با انگلیس که روسیه را به سوء قصد به جان یک جاسوس دو جانبه متهم کرده است، 60 دیپلمات روس را از خاک خود اخراج و کنسولگری روسیه در سیاتل را نیز تعطیل کرد. این در حالی است که مسکو این ادعاها را به شدت تکذیب کرده است.

چند کشور دیگر، از جمله چند کشور عضو اتحادیه اروپا، کانادا و اوکراین در روزهای گذشته اقدامات مشابهی انجام داده اند. این بزرگترین اخراج دیپلمات‌های روس از کشورهای خارجی در تاریخ به شمار می‌رود.

روسیه نیز با صدور فرمانی مبنی بر اخراج متقابل دیپلمات‌های این کشورها از خاک خود، مقابله به مثل کرد. روسیه 60 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد و فرمان تعطیلی کنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ را صادر کرد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت دولت آمریکا به این مسئله رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار