ولیعهد سعودی: باید برای اجتناب از جنگ، فشار را بر ایران افزایش دهیم

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد.

ولیعهد سعودی: باید برای اجتناب از جنگ، فشار را بر ایران افزایش دهیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال خواستار اقدام جامعه بین‌الملل برای تشدید فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه ایران شد.

بن سلمان در این مصاحبه گفت: باید برای اجتناب از جنگ در منطقه، فشارها را بر ایران افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم با تشدید تحریم‌ها در هدفی که به دنبال آن هستیم موفق شویم، احتمالا ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال آینده باید با این کشور (ایران) وارد جنگ شویم.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که هفته گذشته در واشنگتن با بن سلمان دیدار داشت، تهدید کرده است از توافق هسته ای ایران خارج خواهد شد. او اخیرا منتقدان این توافق را به منصب های عالی انتخاب کرده است که از جمله آنها مایک پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه و جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید است، اما متحدان اروپایی آمریکا تلاش می کنند این توافق را حفظ کنند.

تلاش های جنگی عربستان سعودی، که آمریکا از آن پشتیبانی می کند، به سبب پیامدهای انسانی ویرانگر آن با انتقادهای گسترده ای مواجه شده است. بنابر اعلام سازمان ملل متحد، تاکنون حدود 10 هزار نفر از مردم در جنگ یمن کشته شده اند و این جنگ، یمن را در آستانه قحطی قرار داده است.

انتهای پیام/

مصاحبه ولیعهد سعودی با روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
بن سلمان فاقد شعور کافی برای درک شرایط فعلی جهان است و خیال می کند همه چیز را می تواند با پول باد اورده نفت بخرد. حکومتی که با این هم سلاح ومهمات و ادوات خریداری شده قادر به مقابله مردانه با رزمندگان شجاع یمنی در روی زمین نیست و به مساجد و مدارس و بیمارستان ها و خانه های مسکونی با هواپیما های اف 35 حمله می کند ، دم از جنگ در 10 الی 15 سال آینده با ایرن می زند. بیچاره نمی داند که عمر حکومت ال سعود به خاطر اشتباهات او به پنج سال اینده هم نمی رسد .
Qatar
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
واقعا که همینطوره
آخرین اخبار