رئیس کمیته بین‌المللی المپیک روز پنجشنبه به دعوت پیونگ یانگ راهی کره شمالی شد.

سفر رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک روز پنجشنبه به دعوت کره شمالی راهی پیونگ یانگ شد. سفر توماس باخ به کره شمالی پس از حضور ورزشکاران این کشور در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ در کره جنوبی انجام شد. حضور ورزشکاران پیونگ یانگ در این رویداد ورزشی تا حدودی موجب تنش زدایی در روابط دو کره شد.

توماس باخ با 10 مقام ارشد کمیته بین المللی المپیک با هواپیمای دولتی کره شمالی از پکن به مقصد پیونگ یانگ رفت. باخ پیشتر در زمان برگزاری بازی های المپیک زمستانی به خبرنگاران گفته بود در پی توافق حاصله میان کره شمالی، کره جنوبی و کمیته المپیک به دعوت پیونگ یانگ به این کشور سفر خواهد کرد.

جزئیات برنامه سفر باخ به کره شمالی چندان روشن نیست؛ اما سفر وی همزمان با مجموعه ای از رخدادهای مرتبط با پیونگ یانگ در عرصه بین المللی همراه شده است. اخیرا رهبر کره شمالی در سفری غیرمنتظره راهی پکن شد و با شی جین پینگ دیدار کرد. پیش‌بینی می شود کیم جونگ اون قصد داشته باشد روابط خود با دیگر کشورها را توسعه دهد و با سران کشورهای دیگر نیز ملاقات کند.

انتهای پیام/

توماس باخ به کره شمالی سفر کرد

برچسب ها: کره شمالی ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار