دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش از بازدید گردشگران داخلی و خارجی از پتانسیل‌های مهم و خاص این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  علی درویشی، دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش گفت: شوش با داشتن پتانسیل‌‌های مهم و خاص هر ساله و روزانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.  

وی بیان داشت: حدود30 نفر از اعضای این انجمن در قالب راهنمایان گردشگری در محوطه‌های تحت پوشش شهرستان  همچون کاخ آپادانا، قلعه باستانی، موزه شوش و کاخ اردشیر (شائور) مستقر و گردشگران نوروزی را راهنمایی و با تاریخ و تمدن شوش و ایران آشنا می‌کنند.

درویشی افزود: نوروز امسال تمام کوشش انجمن بر آن بوده تا در فضایی فرهنگی و تاریخی و به دور از هر گونه تنش با ساماندهی و برنامه‌ریزی‌های دقیق مسئولان شهری و پایگاه میراث جهانی شوش و اداره میراث فرهنگی از ازدحام بی‌رویه جمعیت در کنار غرفه‌های در ورودی محوطه جهانی شوش جلوگیری شود تا بدین جهت در حفظ و حراست هر چه بیشتر محوطه‌های باستانی اهتمام ورزیده شده و در فضایی آرام‌تر مسافران از این محوطه‌ها بازدید به عمل آورند.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش عنوان کرد: شوش در خوزستان از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌‌های جهان با قدمتی ۹ هزار ساله است. شهری که از 7 هزار سال پیش از میلاد تا دوران سلجوقیان در آن زندگی و پویایی جاری بوده است و از آن دوران تا دوره قاجاریه خالی از سکنه شد.

وی افزود: محوطه گسترده و عظیم به جا مانده از تاریخ مردم باستان توسط باستان‌شناسان در دوران قاجاریه باردیگر نامی  جهانی یافت  و آرام آرام در این زمان بود که بومیان جویای کار از دیگر شهرها به این محوطه باستانی مهاجرت و در حاشیه آن خانه‌سازی کردند تا به عنوان کارگر هیات باستان‌شناسی را همراهی و شوش جدیدی را پایه‌گذاری کنند تا امروزه گردشگران و مسافرانی از سراسر جهان به بازدید این کهن شهر مذهبی و باستانی سفر کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.