تصمیم آمریکا برای توسعه دفاتر دیپلماتیک خود در پاکستان باعث نگرانی مردم این کشور شده است.

چرا آمریکا می‌خواهد دفاتر دیپلماتیک خود در پاکستان را گسترش دهد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، تصمیم آمریکا برای توسعه دفاتر دیپلماتیک خود در پاکستان موجب شده است بسیاری از پاکستانی ها نگران این باشند که امنیت ملی کشورشان در معرض تهدید قرار گیرد.

خبرنگار پرس تی وی گفت سفارت آمریکا در منطقه‌ای با تدابیر شدید امنیتی در اسلام آباد واقع است. این سفارتخانه یکی از بزرگترین دفاتر دیپلماتیک در پاکستان به شمار می رود، با این حال، سفارت آمریکا هنوز به فضای بیشتری نیاز دارد. آمریکا قصد دارد برای جای دادن هزاران کارمند خود، این سفارتخانه را گسترش دهد. ظفرالله خان، وکیل بلندپایه (و سیاستمدار) پاکستانی می گوید طرح های آمریکا تهدیدی برای امنیت ملی پاکستان است، به همین دلیل خواستار رسیدگی دادگاه عالی به این موضوع شد.

وی در گفتگو با خبرنگار پرس تی وی گفت: «این سفارت همین حالا بسیار بزرگ است، بسیار بزرگ. آنها در آنجا کارکنانی دارند، در پیشاور و کراچی هم یک دفتر دیپلماتیک دارند. منظورم این است که این کشور آنقدر بزرگ نیست که آنها به این تعداد زیاد کارکنان در آن نیاز داشته باشند.»

با این حال، دادگاه عالی از شکایت علیه سفارت آمریکا -که هر گونه قصد پنهان علیه پاکستان را رد کرده است- خودداری کرد. اما مردم پاکستان حاضر به قبول ادعاهای آمریکا نیستند.

یک پاکستانی در گفتگو با خبرنگار پرس تی وی گفت: «معیارهای مشخصی برای دفاتر دیپلماتیک وجود دارد، اما هیچ ماده ای درباره میزبانی مقامات نظامی در هیچ سفارتی وجود ندارد. ما می دانیم که چطور شرکت بلک واتر آمریکا در گذشته برای ما مشکل ایجاد کرد.»

یک پاکستانی دیگر گفت: «نمی فهمم چرا آمریکا نیاز دارد سفارت خود را در پاکستان گسترش دهد. آنها هیچ کار سازنده ای برای ما انجام نمی دهند که به خاطرش نیاز به حفظ چنین حضور گسترده ای در کشور ما داشته باشند.»

پاکستان و آمریکا ظاهراًٌ متحد هستند، اما اعتماد اندک بین دو کشور معمولاً مانع از همکاری‌شان می شود. پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پاکستان را به دروغگویی و فریب در خصوص به اصطلاح مبارزه با ترویسم متهم کرد، تنش ها بین دو کشور بیش از پیش تشدید شد. بیشتر مردم پاکستان از اجازه دادن به آمریکا برای گسترش دفتر دیپلماتیک خود در اسلام آباد حمایت نمی کنند. آنها می خواهند بدانند چرا آمریکا باید این دفتر دیپلماتیک عظیم را گسترش دهد، در حالی که به پاکستان اعتماد ندارد.

انتهای پیام/

گسترش دفاتر دیپلماتیک آمریکا در پاکستان

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار