بنا به اعلام آکادمی علوم چین، فناوری پیچیده ردیابی موشک‌های بالستیک از سوی این کشور در اختیار پاکستان قرار گرفت.

پاکستان فناوری ردیابی موشک‌های بالستیک را از چین خریداری کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، آکادمی علوم چین اخیرا اعلام کرد این کشور فناوری پیچیده ردیابی موشک‌های بالستیک را به پاکستان فروخته است.

این فناوری به عنوان یک سیستم مانیتور نوری پیچیده عمل می‌کند که قادر به جمع‌آوری اطلاعات مفید و ردیابی بهتر در آزمایشات موشک‌های بالستیک است. خبرگزاری‌های چین هفته گذشته خبر دادند که این فناوری سبب افزایش توسعه موشک‌های بالستیک چند کلاهکی اسلام‌آباد خواهد شد.

به طور خاص، این تجهیزات شامل دوربین‌هایی هستند که به طور همزمان قادر به ردیابی کلاهک‌های متعدد هستند، که می‌تواند برای موشک‌های MIRV  (سیستم حامل کلاهک موشکی هدف‌گیری پرشمار مستقل) پاکستان مفید باشد. قابلیت مربوط به موشک‌های MIRV اخیرا بر روی موشک دی اف ۴۱ چین که قادر به حمل تا ۱۰ کلاهک هست، آزمایش شده است.

در حالیکه مقامات چین هفته گذشته تنها اخبار مربوط به توافق فروش این فناوری را اعلام کردند، هنوز زمان دقیق انتقال معلوم نیست. رئیس آژانس اطلاعات دفاعی چین اعلام کرد که پاکستان پیش از این اولین آزمایش موشک بالستیک «ابابیل» با قابلیت هسته‌ای را به انجام رسانده است و اولین مورد از MIRV  در جنوب آسیا محسوب می‌شود.

براساس اطلاعات منتشره از سوی انجمن کنترل سلاح که ماه جاری به روز رسانی شد، پاکستان که از امضاء کنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای سال ۱۹۶۸ میلادی نیست، دارای یک زرادخانه هسته‌ای است و اخیرا به دنبال دستیابی به موشک‌های بالستیک جدید، موشک کروز و سیستم‌های هسته‌ای مختص دریا بوده است.

در یادداشت مربوط به گروه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای آمده است، پاکستان آستانه بکارگیری سلاح هسته‌ای را با توسعه قابلیت‌های فنی سلاح‌های هسته‌ای برای مقابله با تهدیدات نظامی هند پایین آورده است. بنا به گزارشات میزان کلاهک‌های هسته‌ای پاکستان در حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ عدد برآورد گردیده شد.

انتهای پیام/

خرید فناوری ردیابی موشک‌های بالستیک توسط پاکستان

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار